Geen woorden voor.. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu Geen woorden voor.. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

Geen woorden voor..

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

06 Maart 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Halloo allemaal,

Hier weer een kleine update vanuit het zeer tropische Thailand!
We zijn nu 4 dagen onderweg met onze roadtrip en het is werkelijk niet te beschrijven hoe mooi het hier is.. toch zal ik een poging doen..

De tocht begon uiteraard om uit Chaing Mai te komen.. aangezien ik nooit eerder een scooter heb gereden en het een chaos is aan verkeer leek het mij wel slim om in de stad maar achterop te gaan. Eenmaal op de snel weg was het mijn beurt om een poging te wagen.. het is eigenlijk een eitje, kwestie van heeeeel goed opletten haha! Na ongeveer 2 uur op de snel weg te hebben gereden zijn we een zijweg in geslagen.. op weg naar de Mea Hong Son Loop.

Het is zooooooo mooi! Je weet gewoon niet waar je moet kijken!! Smalle wegen, wegen die redelijk goed zijn tot wegen die eigenlijk niet zo heel veel voor stellen.. langs jungels, langs bossen, door bossen die afgebrand zijn.. door de rijstvelden, waar mensen druk aan het werk zijn en van die rieten hoedjes dragen en naar je zwaaien als je langsrijdt.. Super tof, alsof je zo een schilderij binnenstapt. We zijn naar de hoogste berg van Thailand geweest, verschillende stadjes bezocht, dorpjes gezien waar kinderen naar je zwaaien en iedereen je eigenlijk een beetje gek aankijkt( waarschijnlijk omdat hier nooit toeristen komen).. mensen die met ons op de foto willen en onze huidkleuren vergelijken, heel komisch! We hebben ontzettend grote watervallen gezien en mooie rivieren waarbij we bij lokals een drankje konden drinken. Verder zijn we naar een hotspring geweest, zo totaal anders dan de hotsprings in Australie.. mis dat het daarom zo tegen viel haha.. nu hebben we met zijn drietjes in een bak van ongeveer een vierkante meter met hot mineraal water gezeten, krap maar knus!

Het leuke is ook dat we 's ochtend vroeg opstaan en geen idee hebben hoe de rest van de dag eruit ziet, wat we gaan zien, meemaken of gaan slapen.. We stappen op een brommertjes, volgen bordjes en gaan naar plekken die een leuke naam hebben.. Zo kwamen we vandaag een bordje tegen met een plaats wat Mea Microwave heette, dus zijn een kijkje gaan nemen.. jeetje wat een rit, steil, niet normaal, de scooters trokken het nog maar net, maaaarr wat een uitzicht! Zoo veel mooier dan de mooiste plaatjes die ik op google heb opgezocht.

We slapen dus waar we wat onderweg tegen komen.. De eerste nacht, waren we in een inimini klein dorpje, waar we in een bungalow hebben geslapen, tussen de rijstvelden en bergen.. en de zonsondergang.. wauw! Deze nacht hebben we alledrie een flink verkoudheid opgelopen, dus nu alledrie flink aan het snotteren, onze tas zit vol met zakdoekjes en strepsels haha.. en dat met 35 a 40 graden en volop zon! Ook een hele gekke ervaring haha. De tweede nacht hebben we in een iets groter dorp geslapen, in een hostel aan een rivier.. waar dan mensen hun vissen vangen maar een stuk verder ook hun was doen. Omdat we die avond kapot waren van het rijden, alle indrukken en onze hoofden die vol met snot zitten, vonden wij dat we wel een thaise massage hadden verdient! Heerlijk!! Een uur lang voor maar drie euro, het kost allemaal geen drol hier! Vannacht waren we weer in een klein gehucht, waar we in een zo goed als leeg hostel sliepen waar overal mieren liepen.. ook in mijn bed.. gezellig;)

Het eten hier is erg lekker maar voornamelijk bestaat het uit rijst en kip..
' S ochtend gaan we opzoek naar een zo normaal mogelijk ontbijt.. een banaan of rare broodjes... en vanaf dan is het bijna elke maaltijd kip met rijst haha

Maar ik ga er weer vandoor, ff wat eten en aangezien we weer in een wat grotere stad zijn, lekker een drankje doen in de stad!

Dikke knuffeeeeeel en lief!

ps. Pieter upload wat fotoos op fb..

• 06 Maart 2014 - 12:09

Ria De Gans Slappendel:

Hallo Ilonka.

Jouw verslag heb ik gelezen en wat een geweldige reis is dit en wat geniet je er van.
    Doe voorrzichtig en pas op met eten langs de straat.
    IK ben een schoonzusje van je opa dus een tante van je vader
    Succes,,,,,,,,,liefs tante Ria.

• 06 Maart 2014 - 19:52

Miranda:

Hoi Ilonka,

Wat een leuk verhaal weer.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, de dropjes zullen al wel op zijn hahaha.
    Geniet maar lekker van je reis en pas op jezelf.
    Alleen wel jammer dat er geen fotos bij zitten dan had ik er ook een beeld bij en Pieter heb ik niet op facebook.

Liefs Miranda

• 07 Maart 2014 - 08:36

Herma Ullersma:

Wat kan je toch leuk schrijven ik geniet steeds van je stukjes.
    Geniet maar wees voorzichtig.
    veel liefs

• 08 Maart 2014 - 11:03

Miranda:

Hoi hoi,
    ik zag dat je ook al wat fotos op jouw facebook had gezet.
    Hartstikke mooi daar joh!!!
    X

• 10 Maart 2014 - 19:22

Mama:

fijn dat je het naar je zin heb ,geniet er van want voordat je het weet ben je weer thuis . ik ben benieuwd naar de foto's.ik kijk uit naar je volgende verslag.
    doe de groetjes aan Pieter en Yvon.veel liefs x x x