Wauw! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu Wauw! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

Wauw!

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

02 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo iedereen!

Hier een berichtje uit het o zo drukke en chaotische maar vooral mooie thailand! Om te beginnen met mijn heen reis. Super fijn om gedropt en uitgezwaaid te worden door vriendjes en vriendinnentjes in Arnhem. Op schiphol nog even gezellig met mam een pizza gegeten, inchecken, tas afgeven en gaan met die banaan.. Op naar mijn avontuur.

De eerste vlucht ging vrij snel. Boven de stad Abu Dhabi, waar ik moest overstappen, zag t er super mooi uit, tenminste.. vooral heel veel zandvlaktes en vierkante bruine huisje.. ik weet nu gelijk waar Alladin vandaan komt.. Ik had twee uur overstap tijd in Abu Dhabi, dat zou genoeg zijn zou je denken.. maar het is daar super druk en je staat dik in de file om van de ene gate naar de andere gate te gaan.. Gelukkig nog net optijd mijn volgende vliegtuig kunnen halen.

Bij aankomst in Bangkok rond 6 uur savonds heb ik een taxi genomen naar het hostel wat ik gereserveerd had.. en jaaaa, daar waren Pieter en Yvonneee! De dag voor vertrek kreeg ik te horen dat zij van hun oorspronkelijke route waren afgewijkt en nu toevallig ook in Bangkok zaten. Na aankomst hebben wij samen met andere backpackers de buurt bekeken en gezellig wat op straat gegegeten, super gezellig maar wel een beetje gek.. en vooral omdat t al wat later was, hadden ze nog maar een gerecht van de menu kaart.. varkensnek.. ik moet toegeven dat het beter smaakt dan klinkt.. alhoewel.. niet te veel ervan haha.. nog heerlijk met de groep op het dakterras gezeten waar we over bangkok city konden kijken, super mooi verlicht met al die wolkenkrabbers..

De volgende dag zijn we naar volgens Yvonne haha de grootste markt geweest van Azie.. Heel gezellig maar vooral ook heel druk met soms spullen en eten waarbij je even moet knipperen of het wel echt is wat je denkt te zien..
die zelfde avond hebben we ( Pieter, Yvonnen en ik) de nacht trein gepakt naar Chaing Mai ( een ruim 14 urende rit), waar we nu zijn. Tsja.. de trein.. wat zal ik daar eens over zeggen.. laten we zeggen dat het flink, maar dan ook echt flink schommelt, de mannetjes die daar rondlopen niet heel vriendelijke zijn en de airco zo hard staat dat je ligt te trillen onder je dekentje.. Yvonne is nu verkouden... Slapen zat er voor mij niet echt in.. net als de nacht daarvoor ( dat hoogswaarschijnlijk komt door het tijdsverschil haha)
Toen het eenmaal licht werd, wasren we in zo'n mooie natuur, echt super, we hebben onze ogen uit gekeken. Met een soort van auto-tuktuk, zijn we weer naar een hostel gebracht.. en hebben daarna wat rondgelopen in Chaing Mai, een veel leuker en gezelligere stad dan bangkok.

We hebben ons door een tuktuk naar een olifantenkamp laten brengen.. WAUW!! wat ongelovelijk vet! IK voelde mij net een klein kind in een snoepjes winkel.. overal olifanten en echt super mooie bergen.. we zijn toen naar een show gegweest, super tof, olifanten zijn zulke slimme beesten, ze kunnen voetballen, schilderen, kunstjes, dingen bouwen.. ongelovelijk. Yvonne heeft zelf een partje dart tegen een van de olifanten gespeeld, hoe cool is dat! Na de show mochten we met ze op de foto, aaien en knuffelen.. wat een harde huid hebben die beesten.. Ik kreeg een hoedje op mijn hoofd gezet, hij slingerde zijn slurf om mijn nek en jaja ik heb zelfs een ernorme slijmerige kus op mijn wang gekregen en een nja.. zuigzoen in mijn nek.. flop hoorde je haha super grappig! Echt helemaal geweldig daar.. Dit was echt iets om nooit meer te vergeten..

We hebben net scooters gehuurd.. Vanaf morgen gaan we de omgeving van Chiang Mai ontdekken.. er schijnt een mooie route te zijn van ongeveer 950 km, na die kaart te bestudeert te hebben zagen we dat er nog zoveel moois in de omgeving is, dat we eigenlijk niet weten waar te beginnen.. linksom of rechts om.. anyhow.. we gaan op pad en zien wel.. ik denk wel dat we hier zeker een week voor nodig hebben.. heel vetjess! I cant wait aahhh!!:D

Straks gaan we nog even wat eten hier bij de markt en dan naar een voorstelling, waar de Thaise mensen erg van houden.. we gaan naar een boxing wedstrijd kijken.. niet echt mijn ding, maar wel benieuwd hoe de thaise mensen dit doen met wedden enz.. dus ben benieuwd haha.

Nou dit was even een korte updat vanuit dit tropische land.. als ik zeg dat t ruim 35 graden is dan kan het nog wel eens zijn dat ik te laag schat.. heerlijk!

Een dikke knuffel uit Thailand!

P.s: Bedankt voor de dropjes, vooral namens Yvonne en Pieter haha
Ow en fotoos volgens nog! mijn tijd is om..

  • 02 Maart 2014 - 17:29

    Anouk:

    Heey,
    Wat super om je verhaal te lezen!!! Een ervaring om nooit meer te vergeten. Geniet ervan!!!!

  • 02 Maart 2014 - 20:06

    Pamela:

    Wauw Ilonk, wat super dat je nu al zoveel beleeft! Ik volg al je berichten ;) Heel veel plezier!:)

  • 03 Maart 2014 - 17:22

    HERMA:

    HOI

    Wat leuk om weer je reisverslagen te lezen, je schrijft ook heel beeldend.
    Zo te horen heb je genoeg te doen dus lekker genieten maar.
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 19664

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: