Olifanten en eiland hoppen - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu Olifanten en eiland hoppen - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

Olifanten en eiland hoppen

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

24 Maart 2014 | Thailand, Ko Lanta

HoiHoi allemaal!

Hier weer een berichtje uit het o yo tropische en super mooie Thailand!

Allereerst over het olifanten trainingskamp.. ik heb er maar 1 woord voor.. WAUW!! Wat was dat gaaf zeg!Na een uurtje gereden te hebben kwamen aan op een soort van boederij, kregen kleding van hun aan en gingen naar yoals yij het noemden open air school.. De olifanten liepen daar gewoon los om ons heen. We kregen allemaal info ovre hoe je met olifanten om moet gaan en wat je juist niet moet doen, heel interessant. Toen was het tijd om ze te voeren en met je te kuffelen.. De huid van een olifant is heel hard en ruw, terwijl het uitende van zijn slurf juist weer heel zacht is.. Toen was het tijd voor de training. We leerde welke woorden en gebaren we moesten gebruiken als wij ye opdrachten wilde geven. Daarna mochten we op verschillende manieren op en af van de olifanten, hilarische, springen op zijn slurf, klimmen op zijn slurf, via yijn poten omhoog klimmen en via zijn oor jezelf optrekken.. en terwijl je dat doet vinden de olifanten het blijkbaar erg leuk om met hun slurf je gezicht te pakken. Na de lunch was het tijd om op pad te gaan met de olifanten.. door middel van de geleerde handelingen en thaise woorden hebben we een stuk gelopen/ gereden.. ect heel gaaf. Er was ook een klein olifantje bij van 2 jaar, het leek net een puppy, zo schattig en leuk. Het kleine olifantje was tekens aan de gang met takken en boomstronken, liep voor de poten van de andere olifanten, probeerde kippen te pakken met zijn slurf en rende als het even kon hard weg.. De olifanten verzorgers waren er maar druk mee haha om het kleintje bij de groep te houden. Ook hebben we een stukje gezommen met de olifanten en ze gewassen.. zag er super vet als de olifanten helemaal onder water gingen en alleen hun slurf boven het water uitkwam.. Na nog een stuk gewandeld te hebben was het tijd voor een modderbad. Er ontstond een moddergevecht tussen mijn olifant en mij haha, hoe vet is dat.. Ik was hem aan het insmeren met modder, totdat hij het nodig vond dat ik ook maar eens onder de modder moest komen te zitten.. hoe het eruit zag.. hij slurfte heel wat modder op en spoot het met zijn slurf zo over mij heen haha.. Briljant, Olifanten zijn zulke grote gave lieve dieren..

De volgende dag zou ik de nachtbus pakken naar Phuket.. Ik vond het een beetje een vreemde tijd dus vroeg ik aan de thaise vrouw.. i the night.. yes yes, in the night, she said..
Aangezien de bus om 4 uur snachts zou gaan, hbe ik nog lang met de andere backpackers gechild.. op het moment dat ik naar het busstation wilde gaan en daar daadwerkelijk aankwam, was het busstation gesloten.. juist.. dus ik weer terug naar Chiang Mai, maar uiteraard waren alle hostels al dicht.. dus heb ik ergens in een tuin geslapen.. goh.. dat was niet de eerste keer.. Maargoed, volgende dag weer naar het reisbureau.. en wat bleek, miscommunicatie, zij bedoelde dat de bus in de nacht rijd aangezien het een rit is van 24 uur.. aha! volgende keer dus dubbel checken haha

Phuket, het eerste eiland van mijn reis.. het leek net een gewone stad, net als alle anderen. Een scooter gehuurd en het eiland over gecrost, mooi, maar niet speciaal. Een cape bewonderd, verschillende stranden gezien en de stadje bekeken.

Dan mijn verjaardag, die waaaaas goed!! samen met de andere backpackers mijn verjaardags snachts ingeluid met bier, overdags ben ik de tourguide geweest voor Marco en Gaje, 2 jongens waar ik nu mee reis.. We hebben heerlijk op het mooiste strand kokosnoten gedronken, heerlijk! Savonds uieten geweest en nog heerlijk de hele avond gechild, echt super gezellig!

De volgende dag hebben Marco, Gaje en ik de boot gepakt naar Koh PhiPhi, wat een eiland is dat Zeg! Het is klein en bestaat voornamelijk uit rotsen, dan is er een stand waar allemaal barren en geusthousen zijn. De standen zijn wow, echt heel mooi, zoals je ze op google ziet! Overdags ligt iedereen op het strand, dan rond een uur of 7 gaat iedereen wat eten en wordt het strand omgebouwd tot een groot feestparadijs, echt ongelovelijk.. Elke avond worden er vuurshows gegeven, overal hippe lichten en harde muziek. Je weet gewoon niet waar je moet kijken of eerder gezegd, moet feesten.. De vier dagen dat wij er waren hebben we veel gedanst en veel nieuwe mensen ontmoed.
Uiteraard hebben we ook en snorkeltrip gedaan.. ontzettend mooi.. zoveel vissen en koraal dat lijkt op hompen goud. We hebben de meeste kleine en mooiste strandjes ooit gezien, heel indrukwekkend!

Na koh PhiPhi zijn we door gevaren naar Ko Lanta, waar we nu zijn. En wat een verschil is dat zeg! heel mooi eiland, maar geen feest toeristen.. of eigenlijk, niet zo veel toeristen, wat dus inhoud, lege stranden.. jeej haha! We hebben nu twee dagen met de scooter rondgetourt, grotten gezien, leuke marktjes bezocht en uieraard alle stranden gezien. Lekker op t stand liggen zit er niet in, het is zoo warm, dan brand je letterlijk weg.. Aangezien het nu hier het lage seizoen is en er dus niet veel toeristen zijn hebben we een bungelow huisje aan het strand met zwembad kunnen regelen voor heel weinig..

Morgen vroeg varen we door naar het eilandje Ko Jum.. We hebben van locals gehoord dat hier eigenlijk nooit toeristen komen, dus we gaan hier natuurlijk even een kijkje nemen!

Nog bedankt voor alle felicitaties, voelde mij daardoor helemaal jarig!

Tot t volgende berichtje!
Dikke knuffel!!

  • 26 Maart 2014 - 18:06

    Mama:

    wat een beleving weer,iets om nooit meer te vergeten.
    ik lees dat je erg geniet van je vakantie ,dit heb je maar weer mooi in je herinnering die niemand van je afpakt .blijf vooral genieten en zie je over een paar weken dikke knuffel mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 1760
Totaal aantal bezoekers 19668

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: