week 8! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu week 8! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

week 8!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

31 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

Heee hallo, weer een berichtje van mij, vanuit Roemenie, Timisoara!
Vorige week was hetw eek 8 van de 13.. Oftewel nog 5 weekjes te gaan..

goed ga ik weer beginnen aan mijn weekomschrijving..

Maandag 23 maart ( verjaaradg van Maartje haha ) Ben ik weer naar Muziek therapie geweest.. Nadat i daar klaar was om half 2 hbe ik even boodschappen gedaan en ben naar huis gegaan.. ik had het idee om lekker in bed te gaan.. maarja.. ik kon geen stop vinden.. dus heb ik maar de ontstopper erop gezet, werkt harstikke goed(A).. dus zette ik de kraan .. na een tijdje kwam ik terwug.. het water was nou niet echt warm, maar zonde om het zomaar weg te laten spoelen, dus ben ik er als nog ingaan zitten.. na minder dan 5 min had ik het toch wel gezien in het lauwe water, bleek ook nog eens dat ik rook naar het chloor.. aangezien het water hier vol chloor zit.. dusja,. echt lekker badderen wast niet geworden.. Even heb ik lekker gelezen totdat Jessica thuis kwam, we zijn samne wezen koken, althans.. we koken wel ieder ons eigen gerecht.. Daarna hadden we bij de Katadraal afgesproken met Daniel.. we zijn toen met zijn 3tjes wat gaan drinekn op het droog gelegde schip.. het was erg gezellig... we moesten rennen om de laatste bus nog te halen..
Dinsdag 24 maart ben ik weer naar muziektherapie geweest, ik vind het fijn dat Temi steeds meer aan mij overlaat.. Ook besprekenw e samen de dossiers waardoor ik veel te weten kom over het kind, zijn thuis situatie, de aandoening/ het probleem en hoe hiermee om te gaan.... Smiddags zouden Jessica en ik gaan joggen.. maar het was niet echt het weer ervoor.. dus heb ik lekker weer gelezen en ben ondertussen nog ff in slaap gevallen(A).. Savonds weer gekookt met Jessica, film gekeken en nog lang gekletst,,,
Woensdag 25 maart ben ik weer naar de kindergarden geweest.. We hebben weer veel creatieve dingen gedaan en merk dat het contact met de kinderen echt vooruit gaat.. Ik probeer zo veel mogelijk roemeens met ze te praten.. als ze mij iets vertellen en ik snap het niet laten ze het zien.. dus dat is ergleuk.. Na de kindergarden ben ik Langs Emilia geweest,, kben daar best lang blijven plakken.. Toen heb ik snel thuis even wat fotoos gestuurd naar Kubi ( de vrouw van de kindergarden).. Daarna had ik om half 5 ij de Iulius Mall afgesproken ( Iuluis Mall is de grootste en duurtse winkelcentruk in Timisoara) We hebben daar met zijn tweetjes boodschappen gedaan en zijn toen naar mijn huis gegaan.. We hebben daarna gepraat en gekaart, wachtend totdat Jessica thuis zou komen van school. Toen ze er was hebben we met veel lol en geklungel clatita gemaakt.. oftewel pannenkoeken met veel zooi erop zoals chocoladepasta, bananen, en noem maar op.. Toen Daniel weg ging rond 10 uur hebben Jessica nog een film gekeken.. nja gekeken.. we waren eigenlij drukker met kletsen(A) haha
Donderdag 26 maart ben ik ook weer naar het kinderdag verblijf geweest. Om 12 uur gaan de kinderen daar altijd warm eten en om half 1 gaan ze slapen.. ik blijf altijd nog even kijken bij het eten en dan ga ik meestal naar huis, vandaag ging het anders,, Aurica ( ook een begeleidster van de kindergarden) zette mij aan een tafel bij d ekinderen en gaf mij ook eten.. Later kwam zij ook bij mij zitten.. Het was gezellig.. in half roemeens half engels..en het eten. zag er zoals gewoonlijk niet zo lekker uit,, maar het smaakte wel erg lekker! Na het eten ben ik niet naar huis gegaan, maar ben bij d ekinderen gebleven toen ze naar bed ginge,. ze bidden en lazen gedichtjes voor.. Toen d ekinderen bijna allemaal sliepen hbe ik nog gepraat met Aurica en Kubi.. Aan het einde van de middag. dnek rond 3 uur zoiets ben ik naar huis gegaan.. ik was erg moe en ben als een blok in slaap gevallen.. Toen Jessica weer thuis kwam had ik net gegeten.. WE zijn samen achter haar laptop gekropen en zijn gaan 'leren'.. zij Nederlands en ik Roemeens.. het was erg grappig, omdat onze uitspraken soms niet echt al te best zijn.. Daarna hadden we popcorn gemaakt en zijn in onze piamaas op haar bed gaan liggen.. met een filmpje aan.. na de film zijn we nog lang blijven praten en uiteindleijk in slaap gevallen.. De volgende ochhtend ( vrijdag) warenw e allebei vrij.. we hebben ontbeten, lekker gedoucht enz.. weer achterd e computer gedoken om de taal te leren en zijn smiddags even naar het cenrtum gegaan,. niet dat we daar veel hebben uitgevoerd maargoed..
Zaterdag 28 maart had ik afgesproken met Emila, ik zou om 11 uur bij haar thuis zijn.. Eenmaal daar aangekomen kwam Delia ( de dochter van Emilia) gelijk op mij af en ben met haar gaan spelen.. Darna hebben we gezellig een typische roemeense taart/cake gemaakt.. geloof me, het is echt wel veel meer werk dan een nl cake.. Maargoed, daarna heb ik met Delia in de tuin gespeeld ( het was erg warm weer met veel zon!) Vervolgens kwam Emilia eraan, ze had een ketting voor mij gemaakt van zaadjes van bomen, echt heel erg mooi.. Daarna hebben we de zaadjes uit de peulen gehaald, daar waren we ook wel even mee bezig.. Emila moest nog wat dingetje sin huis doen dus in die tijd heb ik weer met Delia gespeeld.. Emila had eind van de middag rijles dus toen ben ik naar huis gegaan, lopend.. Rond half 6 .. 6 uur was ik weer thuis, gekookt en weer gelezen ( ik hbe trouwens in een record tijd mijn harry potter boek uit :p) Na dat Jessica weer thuis was was het uieteraard weer tijd om te kletsen en een film te kijken..
Zondag 29 maart was hetw eer Familie dag zeg maar zo.. Stela kookt dan uitgebreid en eten we met zijn alle.. ,dat duurt altijd even.. Deze keer ging dat niet door want ze gingen naar Familie.. Dus Jessica en ik hebben toen uitgebreid oekraeens ( weet niet hoe he t typt, maar Jessica komt oorspronkelijk uit Ukranie) dus we hebben erg gelachen om haar 'briljante' kookkunsten.. We zijn er wel lang mee zoet geweest.. Tegen de tijd dat het donker werd zijn we ons klaar gaan maken en zijn we naar de Campus gegaan.. Aangezien we hetw eer leuk hadden moesten we met de taxi terug want de bussen reden niet meer..
Gister, Maandag 30 maart ben ik weer naar Muziektherapie gegaan.. Ook dit keer vond ik hetw eer erg intressant omdat ik steeds meer zie gebeuren en er meer over leer.. Ik heb daarna boodschappen gedaan en ben in een ander boek begonnen ( dank je Ilse dat je dat boek hbet achtergelaten voor mij(A)) Daarna zijn Jessica en ik weer uitgebreid wezen koken.. Het was deze dag ook lekker warm weer dus zijn we na het eten nog een eind gaan wandelen.. Toenw e terug kwamen wan het al weer tijd om naar bed te gaan..

nja dat is het tot zover!
doeiidoeii
liefs van mij!

  • 31 Maart 2009 - 14:29

    Moi:

    Heb jij daar een waterbed?? hahaha

  • 31 Maart 2009 - 18:38

    Ilse:

    haaa meis!!

    wauw, wat een avonturen weer! je lijkt al steeds meer gewoon te leven in roemenie i.p.v. avonturen te beleven. das natuurlijk ook logisch.
    Ik mis deliah en emilia echt!!en jou ook!!!

    Hoe is het met je boyfriend en jou??of zijn de roemeense mannen ook interessant..;)

    haaa schattiej,

    let me knowww
    kussss
    Ilse

  • 03 April 2009 - 14:47

    Emmeline:

    Hee meid!

    Wat leuk om al die verhalen te lezen van jou! Leuk om lezen dat je al helemaal leeft daar, haha! Maar ik kan me echt goed voorstellen dat t bad niet zo heel lekker was, aangezien dat chloor water echt vies is, die mis ik ook echt niet!
    Ik heb trouwens officieel met luc haha altijd leuk om te weten he, hoe is het met jou en micha?
    Nou nog even 5 weekjes en dan ben je alweer terug in holland, ik lees de verhalen wel weer en nog heel veel plezier daar, en doe maar de groetjes aan iedereen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 19696

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: