13 April 2009 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu 13 April 2009 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

13 April 2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

13 April 2009 | Roemenië, Boekarest

HoiHoi,,!

Hier weer een weekelijks berichtje van mijn leventje in Roemenie..

Maandag had ik al beschreven geloof ik dus beginnen we bij dinsdag!

Dinsdag 7 april ben ik sochtends naar muziek therapie gegaan, Wat ik nog steeds interessant vind! Smiddags ben ik even langs Emilia geweest en ben daarna een eind gaan wandelen.. Toen ik thuis kwam heb ik heerlijk in het zonnetje in de tuin gelegen met een muziekje en een boekje erbij.. enne .. phoe naar een uurtje was ik verbrand.. helaas..Kan ej nagaan hoe lekker weer het hier is(A) Woendag 8 April ben ik weer naar de kindergarden geweest. Het valt mij op dat ik altijd veel langer blijf hangen/helpen dan we in het begin was afgesproken haha.. Ook dit keer ben ik vanuit stage even naar Emilia geweest.. Ze vertelde dat ze naar mijn stage plekken is gegaan om te vragen hoe het gaat met mij en of ze wel wat ana mij hebben enz.. Ze vertelde mij dat ze erg blij met mij waren en het jammer vonden dat ik al weer bijna naar huis ga.. dit was wel erg leuk om te horen(A).. Toen ik daarna thuis kwam ben ik met Jessica naar de Euro geweest. De euro is een grote hal..( vergelijkbaar met de rijnhal) waar allemaal mini winkeltjes zitten wan oneveer 2 a 3 vierkante meter.. de ene verkoopt fruit, groente, drinken shampoo enz.. terwijl de andere boeken, speelgoed, kleding, schoenen enz verkoopt.. het is erg leuk om daar even gezellig rond te snuffelen. Toen we weer thuis waren hbe ik Jessica der haar geverfd, hebben we samen gegeten en zijn daarna na de campus gegaan waar Daniel op ons wachtte.. Donderdag 9 april ben ik weer naar de kindergarden gegaan.. ik ben ook deze keer weer 3 uur langer blijven hangen haha.. Toen ik thuis kwam hbe ik ene lekkere douch genomen, gekookt en moest weer om 6 uur zijn op de universiteit van Jessica waar ik weer naar de nerdelnadse lessen ben gegaan. Deze keer was er interessant omdat ze dingen vertelde over nederland die ik zelf niet eens wist..(A) Om 8 uur was de les afgelopen, zijn we naar huis gegaan en hebben we op mijn bed gehangen.. Vrijdag ben ik extra naar stage gegaan, d ekinder garden. Eenmaal thuis ben ik met Jessica en Nicolette ( vriendin van Jessoca) Naar de Kapa gegaan.. De kapa is een duur winkelcentrum met uhm.. erg nette kleren..Jessica had iets nodi voor de Pasen..nja de Pasen.. Dat is hier dus een groot feest.. Iedereen moet netjes gekleed, er wordt veel gegeten, de graven van overleden personen wordt bezocht, en de mensen maan met manden vol met eten naar de kerk om daar 2 uur lang te bidden, waarna het eten vervolgens uhm.. soort van gedoopt wordt ( er wordt een beetje van dat water over het eten heen gestrooid, maargoed it gebeurt allemaal volgende week maandag 20 april) ook gaan de mensen om 12 uur snachts naar de kerk om een mis aan te horen en 3 rondjes om de kerk heen te lopen) Maargoed, Daarna zijn we met zijn 3tjes, Jessica, Nicolette en ik naar de Campus gegaan.. Zaterdag 11 april ben ik wezen shoppen met Jessica in de Iullius Mall.. dit is de grootsts shopping center dat er is in deze stad. Ik was van plan om een korte broek of een rokje te kopen, maar uiteindelijk geslaagd voor 3 truitjes.. Daarna hebben we samen gekookt, gegeten en zijn we naar de Campus gegaan waar Cosmin en Dian ( vriendin van Jessica) op ons wachtte.. Het was er gezelli die avond en konden nog net de laatste bus halen.. Zondag 12 april ging Jessica naar huis( in oekraine) voor ander halve week. Ik heb haar uitgezwaaid, dus dat was om 8.30 opstaan.. om 11 uur vetrok de bus aan de andere kant van de stad. Ik ben toen met een omweg naar huis toe gelopen, weer veel dingen van de stad gezien dat ik nog niet kende. Eenmaal weer thuis heb ik met het gezin uitgebreid gegeten, hbe even in de zon gelegen en mijn kamer opgeruimd.. Vervolgens had ik met Catalin afgesproken bij de katatdraal.. We zijn een eindje gaan wandelen en omdat we beiden no geen honger hadden om 7 uur hebben we erens buiten op een terasje wat gedronken.. Om acht uur zijn we wat gaan eten bij een chinees, het is niet echt chinees zoals in nederland kan ik jullie vertellen... maar het was opzich wel te eten, buiten het feit dat het enorm droog was(A).. Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt en ben ik rond 10 uur weer naar huis gegaan.. En tsja dan komen we bij vandaag.. Ik had vanscht erg slecht kunnen slapen.. nja niet kunnen slapen.. tegen de ochtend viel ik in slaap dus ben om 11 uur opgestaan.. heb en koude douch genomen ( aangezien de uhm.. gas dingens stuk is ) Ik ben weer een eind gaan lopen en hbe daarna boodschappen gedaan. Vanavond ga ik met Cosmin de stad in, hij vertelde mij dat hij nog wel ene paar leuke kroegjes weet, dus ben benieuwd..

Het gezin waarbij ik nu verblijf, het zijn hele aardige mensen alleen hebben ze continu ruzie met elkaar.. Elke ochtend wordt ik wakker van het geschreeuw en het is hier normaal om je kinderen te slaan enz.. dus dat zie en hoor ik elke dag wel.. OP zulke moment loop ik zodra het even kan weg..Maarod, ik kan hier niks aan doen..

Dat was hetw el weer zon beetje van afgelopen week.. Nog maar 2 berichtjes en dan ben ik weer lekker thuis!

doeiidoeii
groetjes xxx

  • 14 April 2009 - 11:47

    Marijke:

    Hoi Ilonka,
    Mooie foto's en mooie herinneringen...
    Geniet er nog maar even van!

    Groetjes en liefs Marijke

  • 15 April 2009 - 08:19

    Stephanie:

    Hey meiske,

    Hoe gaat het in Roemenie?
    Leuk om al je berichtjes te lezen. Nog even en dan ben je weer thuis, gaat echt snel joh! Als je langer zou willen blijven, mag dat dan?

    Nou meiske, ik kijk er naar uit om je weer te zien. Zullen we wat afspreken als je weer terug bent...

    Veel plezier nog. je bent een kanjer!

    X Steef

  • 18 April 2009 - 07:12

    Ilse:

    haaa Ilonk!
    hahaha, jemig, alle tijden er precies bij:p je hebt een fotografisch geheugen zou je denken..;)

    anyway, pasen in roemenie is erg leuk! moet je mijn blog maar eens lezen van orthodox pasen, tis een hele beleving!!als je de kans krijgt om naar een bruiloft te gaan dan moet je dat doen, ook zon andere ervaring. Geloof is belangrijk daar in roemenie he... poeh.

    ik check minimaal twee keer per week wizzair om te kijken wanneer ik terug kan hahaha!dramatisch he!
    Ik plan om weer terug te gaan zo rond september/oktober. ga je mee?...;)

    Ik mis iedereen zo ontzettend!
    ooh leuk trouwens he, raul mori! Ik zag je fotos en daar stond ook zon zwarte hond op, lief beest was dat! Het eet ritme was anders als wij gewend zijn he? aan het einde van de dag waren wij ook totaal uitgehongerd en aten zelfs de mamaliga met smaak op (oink oink!!):P

    anyway, dat kan je ook lezen op mijn blog, leuk dat we dezelfde dingen gedaan hebben zeg!:P alleen dan ik een jaartje eerder.

    Hoe is het met Emilia en Deliah? daar zullen jullie wel veel mee gespeeld hebben, heeft ze nog meer woordjes geleerd in het Engels?

    Nou, veel vragen en herkenning dus he;)

    leuk je even gesproken te hebben!!!lieve meid, een dikke kus
    hou nog even vol!!en geniet van de tijd dat je daar bent!!

    heeel veel liefs!! en als je thuis bent kan je altijd bellen,
    06 46777836

    te pup si nevedem foarte repede (hoeveel heb je al geleerd..;)

    ciaaaoooo dragaaa!!!

    Ilse

  • 18 April 2009 - 07:13

    Ilse:

    ik zie bij jou fotos trouwens een client van oentru voi! haha, die donkere jongen.

    leuk hoor..;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19702

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: