week 9.. ( 30 maart tm 5april) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu week 9.. ( 30 maart tm 5april) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

05 April 2009 | Roemenië, Boekarest

Hallo mensen,

Deze week zag de week er weer iets anders uit dan normaal, gelukkig maar want het wordt al echt een gewoon leven wat ik hier heb.
Maandag heb ik al beschreven in mijn vorige berichtje dus begin ik deze keer met Dinsdag..

Dinsdag 31 maart, Ben ik weer naar Muziektherape geweest, Temi was er deze dag niet bij, ze heeft slecht nieuws gehoord over haar zoon dus was ze er afwezig. Gelukkig had ze mij maandag verteld wat ze deze dag allemaal wilde uitvoeren dus kon ik zo goed als alle therapieen overnemen. Er waren ook veel momenten dat ze wegliep omdat ze een oplossing dacht te hebben of omdat ze het even niet meer aan kon. Ik vond het in het begin wel eng, omdat ik de taal niet goed spreek en omdat de kinderen onverwachts kunnen reageren door hun handicap/ aandoening/ probleem. Gelukkig is alles goed gegaan en bij de kinderen die de grootste handicap hadden bleven gelukkig de ouders erbij.. Daarna ben ik nog bij Emilia langsgeweest en toe ik eind van de middag thuis kwam heb ik met de familie taart gegeten omdat hun zoon 10 jaar was geworden die dag.. Toen Jessica thuis kwam hebben we zijn cadeau ( een boek en puzzels) gegeven en samen gekookt.
Woensdag 1 april ben ik weer naar de kindergarden geweest, ook deze dag was anders dan normaal.. er kwamen mensen uit de stad Brasov om een totneel stuk uit te voeren mer poppen en zichzelf, van te voren heb ik met deze mensen gepraat ( ze konden aanrdig engels) en hbe ik ze geholpen met alles klaar te zetten enz.. De voorstelling was erg leuk! Daarna ben ik nog gebleven om de kinderen te helpen bij het eten en mocht ik zelf ook mee eten.. Het was erg gezellig! Smiddag ben ik nog langs Emilia gegaan om de laatste dingen voor het kamp te regelen... |Om 5 uur had ik met Catalin afgesproken, we hebben door het centrum gewandeld en zijn daarna uiteten geweest, aangezien het daatna nog erg lekker weer was en nog licht was zijn we nog gezellig naar het park gegaan.. er waren veel mensen daar, vooral veel oudere mannen die daar potjes schaken aan het spelen waren..
Daarna ben is Catalin gegaan en ben ik naar de Campus toegegaan waar Jessica op mij wachtte..
Donderdag 2 mei was het dan zo ver.. Naar het kamp in de bergen.. de Retezat mountains.. Voordat we( Jessica en ik) de goede bus hadden bereikt die ons naar Ruil de Mori bracht moesten we nog 2 bussen hebben.. Eenmaal bij die bus was het inladen en vertrekken.. na ongeveer 3.5 uur te hebben gereden waren we in de stad aangekomen. Er wachte daar een minibusje sop ons die ons naar het kamp bracht. Om 2 uur waren daar aangekomen waar we een kleine rondleiding kregen en onze kamer kregen aangewezen. Tijd om te eten.. de erst van de dag was er geen planning dus mochten we wat voor ons zelf doen.. We hebben kennis gemaakt met een aantal mensen daar en zijn de bergen in gegaan.. Savonds om 8 uur was het avond eten.. we waren op na het eten en zijn naar onze kmaer gegaan waar we hebben gepraat totdat we in slaap vielen. De volgende dag ging de wekken om 8 uur, snel aankleden, wassen en naar het huisje waar we altijd aten.. Na het eten begonnen de speciaal olympisch spelen voor de gehandicapten. We hebben ze hard aangemoedigt, wat erg leuk was. Zelf hebben Jessica en ik no paard gereden en hebben we geleerd hoe je met pijl en boog moet schieten ( dit hebben we welke dag gedaan, het is echt leuk om te doen! Om half 2 was het tijd voor de warme lunch..Om Half 3 vertrokken we met 2 minibusjes .. op trip! Als eerste zijn we naar een super oud en groot kasteel geweest, het was echt heel erg mooi! In het begin zijn we met de groep meegegaan maar later zijn Jessica en ik onze eigen weg gegaan in het kasteel.. Na het kasteel hebben we nog een aantal oude gebouwen onderweg bekeken en zijn langs een winkel gegaan zodat we even wat lekker konden halen voor op onze kamer. Eenmaal weer teru was het weer tijd.. 8 uur om weer warm te eten.. Na het eten was er buiten muziek en stonden er mensen te dansen, er hing een gezellig sfeer! OOk zaterdag ging de wekker weer om 8 uur.. aankleden wassen blablabla eten.. het ontbijt bestaat trouwens uit stukjes geiten kaas, verschillenden stukjes worst.. en voor de liefhebbers is er ook no brood.. haha maargoed. Om half 11 zijn we met 1 minibusje weer op trip gegaan. Als eerste zijn we naar een verwoeste stad gegaan waar no duidelijk alles te zie is. De eigenaar gaf ons een rondleiding en vertelde wat wat was enz.. Het was er intressant, tenminste het deel dat Jessica voor mijn vertaalde. Daarna hebben we nog een aantal andere gebouwen bezocht.. de tijd liep iets uit dus waren we pas rond 3 uur terug. dus toen hebben we onze warme lunch.. Smiddags was er een show.. een aantal kinderen uit andere dorpen kwamen voor ons dansen en de gehandicapten mochten zelf ook allemaal een showtje geven, aan het einde was er een uitreiking.. iedereen kreeg een klein prijsje. Daarna mochten we weer onze eigen weg gaan.. we hebben met een aantal gehandicate gespeeld en zijn later met een kleed, een boek, wat drinken en wat lekkers de bergen in gegaan.. We hebben daar erg gelachen en Jessica weet er weer heel wat nederlandse woorden bij..
Toen we terug kwamen rond 8 uur was het tijd voor het avond eten.. Daarna was er rond half 10 een disco.. en wat voor disco haha de gahandicapten gingen uit hun dak.. Ik voelde mij niet zo lekker dus zijn we vroeg naar bed gegaan.. Vandaag vertrok het minibusje weer om 10 uur sochtends naar Riul de Mori, waar we een uur moesten wachten op de grote bus die ons naar weer Timisoara bracht.. Het was echt bloedheet in de bus, ik werd er gewoon misselijk van.. Om een uur of 4 kwamen we aan in onze stad en waren we rond 5 uur thuis.. Het gezin zat lekker in de tuin toen we binnenkwamen en hebben daar lekker bijgezeten. Stella had een lekkere maaltijd voor ons klaargemaakt en daarna bne ik lekker gaan douchen want ze hadden daar niet echt de gelegenheid om te douche..
Vanovond is het plan om nog even naar de Campus te gaan met Jessica..

nja tot zover mijn verslagje weer!
Nog maar 4 weekjes te gaan en dan ben ik weer lekker thuis!

Groetjes uit Timisoara!
Xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19694

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: