nog 1 week te gaan.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu nog 1 week te gaan.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

nog 1 week te gaan..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

24 April 2009 | Roemenië, Boekarest

HoiHoi..!

Hierw eer een berichtje uit Roemenie, dit keer meer dan een week geleden..

Vorige week was het paasvaknatie hier..
Muziek therapie viel helmaal uit en de kndergarden was wel open maar er zouden maar een paar kinderen komen.. Woensdag toen ik daar was waren er maar 4 kinderen, 2 van mijn groep en 2 van de jongere groep.. Donderdag toen ik daar aankwam was er uberhaubt geen kinderen.. Deze week was het erg mooi weer.. Ik hbe dan ook veel gewandeld en savonds met vrienden afgesproken om wat te drinken of in het park te hangen.. Het was een erg relaxte week.. Zaterdag op zondag nacht begon de pasen.. Pasen is hier iets heel belangrijks.. Ik ben samen met de familie om 12 ur snachts naar de kerk gegaan.. Het was super druk, de hele omgeving was afgezet door de politie, de mensen waren netjes gekleed en hadden allemaal een kaars bij.. De straat voor de kerk was echt propvol.. om 12 uur werd er een preek gehouden door iemand van de kerk en daarna begonnen de vele kerkklokken luid te luiden.. Er kwam een man aan met 1 kaars, een aantal mensen mochten hun kaars aansteken met zijn kaars.. iedereen liet iedereen het vuur overnemen en binnen 5 minuten had iedereen een brande kaars vast.. wat een erg mooi gezcht was.. Vervolgens kwamen en een aantal mannen aan met grote kruisen en spandoeken.. zij liepen voorop en de rest van de bevolking liep daarachterna.. Het is gebruikelijk dat er een optocht is van licht ( de kaarsren dus) het is de bedoeling dat er 3 rondjes om de kerk heen word gelopen maar aangezien de kerk midden in een woonwijk staan moesten we om het hele blok lopen.. Daarna zijn we naar huis gegaan en moetsen we met eiren tikken en daarbij dingen zeggen.. ook kregen we een hoop presature.. oftwel.. taart/ cake..
Om een uur of 2 gingen we slapen.. Sochtend ben ik een eind gaan wandelen en ben dus ook lang die zelfde kerk weer gelopen.. er waren nog steeds veel mensen en de overal op de starten zag je kaarsvet haha.. Om 1 uur moest ik terug zijn van Stella, want dan zouden we gaan eten.. dit keer hebben we meer uitgebreid gegeten dan normaal.. met veel eieren.. we waren klaar met eten rond 5 uur dus kna je nagaan hoe propvol ik mij moest eten want ze scheppen gewoon door ook al zeg je nee. ( dus een tip.. langzaam eten(A) tenminste dat helpt ook niet altijd) maar goed.. Savonds hebben we met het gezin in de huiskamer gezeten,, wat ook erg speciaal is omdat hier de keuken als huiskamer wordt gezien en de huiskamer is een kamer boven waar je alleen zit met speciale gelegenheden..
Maargoed, dan deze week..
Stage begon weer, dus dat was erg leuk!
Woensdag weer naar het kinderdag verblijf geweest eb smiddags heb ik Jessica opgehaald van het station omdat ze een weekje naar huis was geweest. Savonds ben ik met Jessica en Cosmin naar de campus geweest, het was weer erg gezellig! Gister, donderdag 23 april, heb ik afscheid genomen van de kindergarden.. Ik vond hetw el lastig omdat ik het daar heel erg na mijn zin hbe gehad en de mensen erg mag. Ze mensen verteld emij dat ze het jammer vonden dat ik weer na huis ging en mijn begeleiders vertelde mij dat ik geen stagiaire was maar dat ze mij zagen als hun dochter omdat ik het goed met ze kan vinden en af en toe ook leuke dingen met ze deed zoals shoppen en hun familie ontmoeten.. Ik heb een cd van ze gekregen met typisch roemeense volkmuziek.. haha ze wilde mij nog de volksdans leren maar die ken ik al(A) haha.. De kinderen moesten huilen bij het afscheid en ik kreeg van alle personeelsleden een dikke knuffel en 2 zoenen. Ook vroegen ze of ik nog eens terug zou komen, ik werd ook uitgenodigd voor een bruiloft op 9 september.. dus wie weet;) savonds ben ik wat wezen met Daniel en zijn we lang een rivier gaan lopen, we zagen allemaal tentjes die we nooit eerder hadden gezien dus daar moeten we de volgende keer maar weer heen haha..
Vandaag ben ik met Jessica naar Emilia geweest, daar zijn we een tijdje blijven hangen, daarna hebben we gewandeld en samen gekookt..
Morgen ga ik naar Recas toe, waar Daniel woont.. Zondag kom ik weer terug!

dusja, dit was mijn een na laatste berichtje!

tot snel!
kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 19679

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: