weeer een weekje voorbij. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu weeer een weekje voorbij. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

weeer een weekje voorbij.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

22 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

hee hallo..!

weer een weekbeschrijving van mijn avonturen hier in Timisoara, ook al lijken het nu geen avonturen meer , maar meer een uhm.. twordt gewoon..

Maandag naar Muziektherape geweest, waar ik deze keer erg veel mocht overnemen. Ook hbe ik nu meer kunnen zien omdat de kinderen die daar komen nu volledig aan mij gewend zijn... ik hbe paniek aanvallen enz gezien.. Sosm was het wel even schrikken of wist ik niet goed wat ik moest doen, bij een 1 kindje moest ik van Temi ( de vrouw die mij begeleid) haar ouders halen omdat ze helemaal doordraaide en ook Temi niet meer wist watz e moest doen. Dinsdag was het ook weer erg interessant en veel dingen kunnen zien en doen. Het fijn dat Temi mij veel dingen uitlegt en we altijd ingen voorbespreken en nabespreken, zodat ik meer over de kinderen weet en over de manier van werken... Smiddags ben ik Emilia geweest, het was erg gezellig en ben zeker wel 2 uur blijven plakken, Daarna ben ik naar Catalin gegaan omdat hij vandaag jarig was. Ik belde hem op voordat ik langging en hij vertelde mij dat hij ziek was.. Nja op je verjaardag moet je niet alleen zien.. dus ondanks dat ie ziek op de bank lag ben ik langs gekomen met een gebakje.. het was gezellig en ben hier oook langer blijven plakken dan ik dacht, romd 11 uur savonds ging ik maar weer eens naar huis.. Woendag was mijn verjaardag, we hebben het op stage, bij het kinderdagverblijf gevierd, de kinderen hebben voor mij verschillende liedjes gezongen, ik heb getracteerd en we hebben spelletjes edaan en met ballonnen gespeeld. Smiddags ben ik weer langs Emilia gegaan.. gezllig gepraat over van alles en nog wat. Savonds zou ik met eental vrienden wat gaan drinken.. Catalin was ziek, Emilia moest op haar dochtertje letten en Cosmin .. die had een probleem in zijn familie.. dus uiteindelijk zijn Daniel, Jessica en ik met zijn 3tjes wat gaan drinken.. het was erg gezellig en hebben veel gelachen.. Het was erg laat geworden dus kon de volgende ochtend moeilijk mijn bed uitkoomen, gelukkig bestaat er een douch waaronder je goed wakker kan worden. Vandaag ( donderdag) ging de tijd heel snel op stage, we hebben leuke dingen gedaan en ik mocht helpen bij verschillende lesjes geven. Ook ben ik vandaag weer met Jessica meegeweest naar de Univeristeit van 6 tot 8 uur .. het is heel erg leuk om te zien hoe ze nederlands leren, te comminuceren met de nl student die het vak geeft en ik leer er ook nog roemeens door.. haha Daarna zijn Jessica samen wezen koken en hebben we daarna gezellig een film gekeken. Vrijdags ben ik naar het cenrtum gelopen en heb daar rondgehangen enn gelopen.. Toen ik terug kwam hbe ik d emiddag doorgemaakt met Jessica, gekletst, samen gekookt en naar de Campus geweest wat drinken.. Toenw e terug kwamen waren we erg vrolijk en og helemaal niet moe,, we hebben toen 2 films gekeken en de hele nacht doorgekletst. rond een uur of half 6 waren we uitgeklets waardoor iki rond 6 uur in mijn bed lag.. Zaterdag stond ik rond 11 uur op.. heb wassen gedraaid, gepraat met de familie enz..Savonds vierde Catalin zijn verjaardag voor zijn vrienden dus was om 8 uur bij hem.. In het begin waren er nog maar een paar mensen, met 1 meisje kon het wel goed vinden, later in de avond werd het erg druk en iedereen sprak druk roemeens, ik kon er niks van verstaan dus ook niet bij de gesprekken voegen. Gelukkig kwam Cata regelmatig bij mij zitten. Rond een uur of 1 ben ik naar huis gegaan.. Vandaag had ik weer een lekker rustig dagje.. Om 11 uur opgestaan, boodschappen gedaan, gekletst met Jessica, uitgebried gegeten met de familie ( van 1 tot 3uur) en nog even nagetafeld.. boekje gelzen.. toen gingd etijd super snel... heb om 7 uur zoiets even een broodje gegeten en nu dan op de pc..
Over 2 weken ga ik met de organisatie speranta mee op kamp naar de bergen. Het kamp is voor kinderen met een afwijking, d emeeste hebben het syndroom van down. Ik mag daar helpen met de activiteiten, mee doen of mijn eigenw eg gaan. Ook mag ik iemand meenemen, dus neem ik Jessica mee. Ik hbe hier heel erg veel zin in. Ben benieuwd hoe het is om mee te gaan op kamp in de bergen met 'gehandicapte' kinderen..

Nja dat was wel weer zon beetje mijn verhaal van deze week...

liefs en tot volgende week!
Ilonka

  • 23 Maart 2009 - 08:50

    Herma:

    hoi hoi

    leuk dat je het naar je zin hebt je maakt erg veel mee zo te lezen,je komt terug met een grote ervaring rijker

    veel liefs herma

  • 23 Maart 2009 - 16:23

    Paps:

    Hoi meid fijn dat de tijd zo snel gaat he.
    Geniet er nog maar even van.
    Ik mis je best wel veel.
    Dikke kus en tot 20 mei
    Paps

  • 24 Maart 2009 - 12:24

    Marijke:

    Buna Ilonka,
    Het kamp lijkt me erg leuk;vooral omdat je dan die kinderen echt ziet genieten;Mooie omgeving-natuur en lekker buiten.
    Wij gingen met de kinderen van de casa de copii naar de bergen toen ik in Fagras was;nou,ze genoten echt omdat ze nooit in de natuur of in de bergen komen.Zij waren dan niet gehandicapt,maar toch,genieten zullen ze...
    en jij ook.......weet ik zeker....:-)
    Geniet van die mooie momenten daar!
    Het leuke is dat je ook vrienden krijgt daar, waar je contact mee kunt blijven houden.

  • 26 Maart 2009 - 19:51

    Martine:

    Heej Ilonka:D
    Even een berichtje van mij! ik lees nog elke keer je blog en volgends mij heb je het nog wel naar je zin ofniet!? Wel fijn dat je een meisje hebt waar je het goed mee kunt vinden! dan ben je tenminste niet alleen! Ik ben inmiddels alweer een maand thuis en alles is weer als van ouds! maar soms denk ik nog wel even aan jou hoor, hoe je daar nu nog zit en wat je daar doet! hahaa. Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens:D toch wel beetje leuk gehad zo te lezen!
    Nou nog succes daar en die Emilia enzo de groetjes!!
    Groetjesss.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 19699

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: