De westkust! - Reisverslag uit Armadale, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu De westkust! - Reisverslag uit Armadale, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

De westkust!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

27 September 2011 | Australië, Armadale

Hallotjes allemaal!

phoe, waar te beginnen? Ik heb echt zoveel meegemaakt vanaf het moment dat ik Tom Price hbe verlaten..

Om maar te beginnen bij het stadje Coral bay,tenminste, stadje, het bestaat uit een hostel, een camping, een hotel, een supermarket en natuurlijk het strand..
Wow, wat een mooi strand, dit is wat ik graag wilde zien, wit wit zand en echt heel helder blauw water! Wezen snorkelen, heel mooi om het koraalrif te zien en alles wat er leeft, van vissen tot kwallen tot inktvissen en ga maar door, en ja.. ik kwam ook een haai tegen, helemaal onder de indruk en in 'schok' kwam ik erachter dat deze haai niet echt klein was, gelukkig zwom ie alleen een een rondje om mij heen en verdween weer. Verder veel leuke mensen ontmoed waarmee ik naar Exmount ben geweest. Daar vonden we super mooie bayen, nog blauwer dan in coral bay, echt ongelovelijk mooi!

Daarna door naar Carnarvon om daar te wwoofen ( willing working on organic farms)Aangezien de bus daar om 2 uur in de nacht aankwam en er geen hostels of iets dergelijks open was heb ik op straat geslapen, geen aanrader haha. De wwoofers farm, Ik kwam terecht op een schapen en geiten farm. dit was even een mindere ervaring. Mijn enige taak was om de hele dag door planten uit de tuin te verwijderen. De sfeer in de familie was niet echt gezellig. De kinderen van dit gezin krijgen thuis les van een tijdelijke leerkracht die bij het gezin in woont.( interessant om hier meer over te weten:P) Gelukkig kon ik het wel met haar vinden, het weekend ben ik dan ook met haar wezen kamperen en hebben we de omgeveing van Carnarvon bewonderd!

Daarna heb ik de bus gepakt naar Jurien bay, waar ik deze week ben verbleven bij een ouder koppel die ik tijdens het reizen heb leren kennen. Dit koppel woont in een soort van strandhuisje en ik sliep in hun 'bali-room', oftewel een bed in de tuin met een klamboo en gordijnen r om heen:D! Jurien bay is echt een super gezellig zee dorpje, met een super mooi strand. Ik ben naar een dansles geweest voor ouderen, hbe verschillende national pracs gezien, en jaja ben wezen skydiven:D
Echt super tof en helemaal niet eng!
Voor dat je het weet ben je al weer beneden. Het ging echt zo snel!

Na een week daar te zijn heb ik de bus weer gepakt, op naar Perth! In de bus ontmoette ik 2 hele leuke backpackers, nadat we een taxi gedeeld hadden en de volgende dag samen geshopt hadden besloten we om een auto te huren en eenr oadtrip te maken! dusja, volgende dag een auto gehuurd en op weg. We zijn richting margaret river gegaan, de groenste plek die ik in heel Australie heb gezien! Heel mooi. Dit ligt helemaal onderaan de westkust en helaas wordt het weer slechter hoe verder je naar het zuiden gaat, dusja, de hele week regen gehad. Maar we laten ons niet tegen houden door de regen, van wijngaard naar wijngaard, wat hebben ze ontzettend lekkere wijn. Ik heb echt nog nooit zoveel wijn gedronken:D

Na deze geweldige roadtrip hebben we afscheid genomen en ben ik zondag op de trein gestapt naar Armadale, waar ik nu ben, om te wwoofen.
Het is echt een super leuk gezin, heel open. Mijn taak is om voor de dieren te zorgen ( paarden, honden, katten, eenden en de kippen).
Ik blijf hier onegveer 2 weken om dan terug te gaan naar Perth..
Want ik ga op VAKANTIE:D! haha ik vlieg 17 okt naar Kuala Lumpur, om daar 10 dagen te spenderen! En dan is mijn geld weer op dus mag weer aan het werk!

nou lieve mensen, ik ga weer!
dikke knuffel!

ps. Er staan een aantal foto's op hyves!

  • 27 September 2011 - 17:06

    Ilse:

    vettertjes hoor meis!!:D klinkt weer zeer avontuurlijk:) jammer van het weer, maar ach, kan je al weer beetje wennen voor hier..;) ben hele beniewud hoe je maleisie gaat vinden!. ik ga nu ff je fotos checkenm op hyves!!! daaag schat, tot snel

  • 29 September 2011 - 22:46

    Jan:

    He Ilonka,

    Heb net je verslag gelezen, was erg leuk. Ik hoop dat je wat foto's gemaakt heb van het rif, en van je nieuwe vriend Haai !!!
    Ik wens je een leuke vakantie in Kuala Lumpur, en geniet ervan......

    Groetjes,
    Jan xxxx

  • 30 September 2011 - 09:33

    Tante RIA:

    Lieve Ilonka.
    Wat een ondernemingen en wat doe je een ervaringen op. Super,,,
    Zorg goed voor de dieren en eenfijne vakantie ,nog meer natuurschon zien Geniet ervan en doe voorzichtig.
    Liefs tante Ria.

  • 03 Oktober 2011 - 10:48

    Marianne:

    He bonkie, nou nou je hebt weer een hoop beleefd, een beetje met haaien communiceren hahaha en een beetje buiten slapen je bent toch ook wel een stoere hoor, dan nog even een vakantie tussendoor doe je goed wijffie en je hebt nog een hoop maanden te gaan dus je zult nog wel een hoop beleven en meemaken. Nou dit nemen ze nooit meer van je af en daar zal je leven lang nog aan terug denken. Nou lieverd blijf wel goed op jezelf passen he en ik wens je heel veel plezier in het verre oosten en ik lees het verslag wel weer.
    Heel dikke kus, love you en wees voorzichtig

    xxxxxxxx
    mar

  • 13 Oktober 2011 - 06:48

    Papa:

    He avonturier,
    Fijn om nog steeds te lezen dat je het erg naar je zin hebt en elke dag weer als een avontuur ziet, want dat is het ook.
    Geniet nog maar want voor je het weet is het voorbij.
    Veel plezier in Maleisië en ik hoor/lees wel weer van je.
    Dikke kus en ik mis je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Armadale

Australieeeee!!

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

De westkust!

25 Augustus 2011

Hoofdstuk nummer zoveel..

25 Juli 2011

Aan het 'werk' :)

26 Juni 2011

Op roadtrip!

04 Juni 2011

in the middle of nowhere..
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 19689

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: