in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Burra, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Burra, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

in the middle of nowhere..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

04 Juni 2011 | Australië, Burra

Hee hallo iedereen!

Hier weer een teken van leven uit down under!

Het laatste wat ik aan jullie heb laten weten is dat Ilse en ik naar Mildura zouden gaan om daar als orangepicker te gaan werken.. nou tsja, dat hebben we gedaan, maar bij aankomst bleek het helemaal niet zo rooskleurig te zijn, we hoorde van een boel mensen dat deze baas dus niet betrouwbaar was in uitbetalen, na dat we verschillende dingen hebben geprobeert daar zijn we de volgende ochtend heel vroeg 'gevlucht' haha uit mildura, terug naar Aldelaide. Daar hebben we een week lang gezocht naar werk, maar zonder resultaat. Onder tussen hebben we ook nog gecouchtsurft bij een lieve dame waar we echt een super bed hadden haha.

Na een week zoeken zonder resultaat zijn we naar vrienden van Ilse in Burra gegaan.. Burra, echt in the middle of nowhere, een heel klein dorpje, zonder bereik met je telefoon, waar iedereen iedereen kent. Ook hier zijn we druk opzoek gegaan. Eindelijk een barretje gevonden waar 1van ons mocht werken 2x in de week. Dusja, Ilse werken en ik feesten, echt super gezellig! Na zon avondje kende we al half burra, ik geloof wel dat iedereen ons nu hier kent als de backpackers! heel leuk!

uiteindelijk hebben we een baan gekregen waar de jongens al werkte: als stone picker! haha jaja als stonepicker! We moeten om 8 uur bij een paddock zijn die ongeveer 400 a 700 hc groot zijn, de dag ervoor wordt verteld bij welke paddock we moeten zijn want ze hebben er ruim 25, maargoed, er staat daar dus een soort van jeep met een trailer erachter; die rijd zachtjes door de velden en wij lopen er achteraan en pakken alle stenen die we kunnen vinden en droppen die in de trailer... en dat tot 5 uur savonds.. het is eigenlijk best een leuke baan haha, vooral heel gezellig met onze begeleider pieter!
WE doen dit werk nu al 2 weken tot en met woensdag.

Vanaf woensdag gaan we met zijn alle ( Ilse, Koen ( nl) Pol (belg) en Xavier (frans) met ons busje touren, op naar coober perry, alice springs, uluru, darwin en dan door naar broome, enja dan zijn we weer door ons geld heen en kunnen we weer opzoek gaan naar werk!

nou dit was even een snelle update!

Bedankt voor alle berichtjes en emails want het is echt ontzettend fijn om wat uit nederland te ontvangen!

dikke knuffel uit Australie!
x Ilonka

• 04 Juni 2011 - 09:41

Tante Ria Uit Delft:

Lieve Ilonka.
    Wat een avonturen maak je mee.
    Gelukkig dat je zo nu en dan werk kan vinden. Waar overnachten jullie als je geen werk hebt? Je geld is vast weer gauw op als alles duur is.Succes.
    Liefs tante Ria.

• 05 Juni 2011 - 12:00

Joyce PABO:

Heeeey Ilonka,
    leuk om je avonturen te lezen! klinkt allemaal erg leuk!
    ik wens je nog veel plezier! xx joyce

• 07 Juni 2011 - 11:17

Papa En Mama:

Hallo, hier een reactie van upstairs:

De wereld reis gaat nu eindelijk beginnen? Je zou toch eerst naar Perth gaan en daarna naar Broome? Elke dag is het waarschijnlijk weer een verrassing waar je nu weer heen gaat?
    Wij zijn blij dat je een leuk stel vrienden heb ontmoet en dat je ook werk heb kunnen vinden, het maakt toch niet uit wat voor werk je verricht, als je maar geld kan verdienen. Pst denk je wel om je mooie handjes of zijn het nu al arbeidershanden?

Mama heeft je geprobeerd te bellen en er zelfs een SMS aan gewaagd om je te pakken te kunnen krijgen, nadat je heb gebeld. Als je dit leest, zijn wij waarschijnlijk al op vakantie, wij gaan namelijk op woensdag 8 juni met vakantie en komen op 11 juli weer terug. Als we terug zijn nemen we weer kontact op.

Namens mama en papa wensen wij je nog veel plezier en nemen snel weer kontact op.

Groetjes,

Dikke knuffel van papa en mama

• 20 Juni 2011 - 07:20

Ilse:

fijn dat alle mensen upstairs!"" je zo vol;gen he, now here downlunder ben je gezellig aan het chatten met misha, (niet van het beeldscharm af te trekken jij:P) nou anyway, we maken fijne dingen mee he, dikke kusss wijffie
    Ilse
    en bedankt voor het ijsje, jumjum, erg lekkaah

• 20 Juni 2011 - 13:11

Papa:

Uluru is echt in the middle of ....
    Al wezen kijken bij dat rode rots plateau?
    Kijk maar uit voor de Anangu(je weet wel).
    Er is ook een bioscoop film daar opgenomen, over een Dingo(al gezien??)
    Op naar nieuwe avonturen, veel plezier
    Love you.

• 24 Juni 2011 - 15:24

Daphne:

hey nicht....
    he he fijn zeg om weer wat van je te lezen... maakte me al een beetje zorgen hahaha... nee hoor was bij dees gweest ze zei al dat het erg moeiljk is om zo'n i-net cafe te vinden en dat het erg duur is.... dus ik heb maar gewacht tot ik weer wat van je zou lezen... bij deze dus... wat leuk trouwens dat je wat vrienden hebt gevonden... zo verveel je je niet... (zou je zoieso niet doen hoor daar niet van:P!!!) nou lieve nicht ik zou zeggen geniet er nog even lekker van.... ik denk elke dag even aan je... doe je ilse weer even een dikke knuffel van mij... nog heel veel plezier... ik hooop weer veel verhalen van je te lezen... en ik hoop voro je dan je snel weer een baantje vind als het geld weer op is... en dat het leuk en makkelijk vol te houden is... nou scheet zorg goed voor jezelf dan hoop ik snel weer een mailtje van je te lezen... heel veel liefs je nichtje + je oom, tante en je ander nichtje:p