club holland! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu club holland! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

club holland!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

08 Mei 2011 | Australië, Adelaide

Hee,
Hier weer een berichtje uit down under.
Alweer 2 weken in australie en nog steeds niet het gevoel alsof ik aan de andere kant van de wereld zit.
Het is hier erg mooi, palmbomen, ander gebouwen, zoveel verschillende culturen, en ontzettend veel nieuwe dieren. Van meer dan de helft wist ik niet eens dat ze bestonden. Wat is nederland eigenlijk klein, kleiner dan dat ik altijd al dacht..

Afgelopen week ben ik de hele week samen met Ilse en Evanne geweest ( juist, meiden uit nederland) Heel gezellig vooral! Evanne werkt hier in Adelaide de aankomende 3 maanden als au pair van een rijk gezin, ze verblijft deze tijd in het 'tuinhuisje', wat een luxe! Ik noem het eerder een super de lux 5sterren vakantie huisje. Maargoed, wij hebben dus deze week hier mogen logeren. de familie( vader, moeder, 3 kinderen plus nog een baby 3ling ) zijn echt super aardig! Sarah, de moeder van het gezin, zon lieve vrouw, ze heeft ons meegenomen naar wildlife park. Wauw, zoveel mooie dieren die vrijj rondliepen in een groot natuurgebied. Er waren echt heel veel kangaroos daar, klein en groot. We hebben ze gevoerd, geaait, geknuffeld en ik ben zelfs op mijn neus gelikt. Echt super, wat zijn dat gave beesten zeg. Ook hebben we koalla's geaait, het zijn echte knuffeltjes.. Ze slapen 19 uur op een dag en de andere 5 uur besteden ze alleen maar aan eten want ze moeten 2x hun lichaamsgewicht eten per dag.. Saai dus eigelijk haha..

voor de rest veel van Adelaide gezien, mooi stad, niet zo groot en druk als melbourne, maar een gezellige stad. We zijn naar een chocolade fabriek geweest en heb hier echt zulke mooie parken gezien( en kan je nagaan, het is hier nu herfst)

Gister hebben we een gave actie gedaan. We hebben borden gemaakt met daarop: free hugs!
Op naar de stad, midden in DE winkel straat zijn we gaan staan en de borden omhoog gedaan.. In het begin keken mensen ons maar vaag aan, daarna begon het, heel veel mensen kwamen knuffels halen. Soms gaf ik een knuffel, draaide mij om en de volgende kwam al mijn armen in springen. We ontdekte ook een jongen die maar bleef langskomen. Het was zooo leuk, we hebben iedereen geknuffeld, oud,jong,man,vrouw, dik,dun, verlegen,enthousiast,rijk,arm.. Het maakte niet uit. We hebben er zeker een uur gestaan, mensen waren zo enthousiast, het was echt super! We werden van alle kanten bekeken haha.. Iedereen die we een knuffel gaven liep met een grote glimlach weg, maar wij hadden nkg de grootste glimlach! Wat was dit een ervaring zeg! Het leuke was, was dat we daarna in een koffie bar en op straat nog werden herkent en nog meer knuffels kregen..:)

Het stappen is hier anders, ze beginnen rond 9 uur en alles sluit om 3 uur.. Voor de rest, de mensen hier staan veel meer open, willen je overal bij helpen en nemen echt de tijd voor je. Super!

Morgen vroeg nemen Ilse en ik de bus op weg naar Mildura (10uur rijden ongeveer)
We kunnen daar dinsdag beginnen als orange picker, op naar mijn eerste baantje haha, ben benieuwd. alles is hier trouwens erg duur, geld vliegt mijn portomonee uit..

Ik ga er weer een eind aan maken, lekker een wijntje drinken met de meiden.
Bedankt nog voor alle berichtjes en maiktjes, dat is echt heel erg fijn!

Nou heel veel liefs en een dikke knuffel!
Xxx Ilonka

Ps, mijn mobiele nummer is 0061431373308
Enne, het is hier wel 10 uur later dan bij jullie ;)

  • 08 Mei 2011 - 10:37

    Mishepies:

    Heej Lieverd!!!

    Adventures are coming your way!
    Ik hou van je!


  • 08 Mei 2011 - 10:54

    Ilsepielse:

    Ja, adventure is on your way, and im next to it.
    Love yah


  • 08 Mei 2011 - 18:57

    Tante RIA:

    lIEVE iLONKA.
    Wat fijn om je verslag te lezen en wat een belevenis. Goed dat je werk gevonden hebt,,,,super,,,, en het geld heb je ook wel nodig als alles zo duur is.
    Veel succes,groetjes tante RIA

  • 08 Mei 2011 - 19:22

    Je Nichie Daphne:

    hey nicht....
    wat ben ik trots om te zeggen dat jij mijn nicht bent... wat een verhalen nu al... ik ben echt enorm blij om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt... en super fijn dat je ilse heb gevonden... doe haar maar een hele dikke kus van mij... ik reageer nu om 10 over 9 dat betekend dat het nu bij jou 10 over 7 in de ochtend is.... je zal vast nog lekker in bedje liggen terwijl ik er strakjes in ga.. ik mis je wel enorm en wil je graag bedanken voor dat super lieve verhaaltje in me ogenboekje:D:D:d ik was vrijdag naar dees geweest om dat boekje op te halen... toen ben ik nog met haar naar de stad geweest... samen met nich natuurlijk hahaha:D;) het was spuer gezellig... toen heb ik bij haar gegeten en heb mij op laten halen door de les auto bij haar huis...
    met me rijlessen gaat het trouwens erg goed... en ik hoop dat ik een van deze dagen me praktijk aan mag vragen... me theorie heb ik gelukkig in 1x gehaalt... nu me praktijk nog... nou lonkie bonkie.. nog heel veel plezier daarzo... en ik zal heel veel aaan je denken... succes met je nieuwe baan hahahahaha ik hoop dat het wat is... nogmaal doe ilse een dikke kus van me en ik zal je website welke dag even in de gaten houden... ik hou van je...
    dikke kus(K)(K) daphne

  • 11 Mei 2011 - 07:18

    Evannepanne:

    Ilonka! Dat we nog veel gave avonturen met zn allen mogen beleven! Gebeurt zeker, weet ik nu al.
    Ik kijk uit naar t maaltje dat jullie op dit moment kopen en vanavond gaan koken :)
    De babys liggen gelukkig net te slapenz, dus ikan ik mooi een stukje op je blog schrijven.
    Zie je straks! Xxx

  • 11 Mei 2011 - 18:44

    Dragostea Ta:

    Te iubesc mai mult decat soarele de mare,
    în fiecare noapte, care d tuturor pentru dragostea lui.
    de toate religiile care predica despre iubire, nu tiu nimic.
    dar tiu c toi cred în atac orb, deoarece "dragostea mea pentru tine nu tiu.

  • 12 Mei 2011 - 21:15

    Daphne:

    wat een leuke foto's moet je vaker doen joh.. krijg je tenminste een beetje een beeld van wat je schrijf...
    nou schat dikke kus love you

  • 14 Mei 2011 - 18:30

    Francis:

    Hee kanjer,

    Fijn te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar! Sorry voor de late reactie, terwijl ik dit schrijf op mijn i phone op het kleinste kamertje van het hele huis, vind ik een rust moment ha ha om jou even te laten weten dat ik aan je denk! Binnenkort meer, hier alles goed. Pas goed op jezelf lieverd! Dikke knuffel & kus...

    Boss

  • 17 Mei 2011 - 10:13

    Papa:

    Hoi Orange Picker, hoe gaat het?
    Nog volop in het avontuur? en alweer nieuwe plannen?
    Blijf maar genieten, maar pas wel op jezelf.
    Dikke kus
    paps

  • 19 Mei 2011 - 10:09

    Yvonne:

    Hee meid,
    Hoe gaat het :D
    Laat maar snel weer even iets van je horen haha!
    Loveeee

  • 24 Mei 2011 - 20:53

    Anouk, Janine, Doro:

    Ilonka!!!
    Wat fijn dat je het zo leuk hebt daar! Echt vet leuk =) Veeeeel plezier nog!
    Lieeeefs uit Grunn.
    Ps. we verwachten nog wel een kaartje uit het verre Australië ;)

  • 31 Mei 2011 - 07:14

    Daphne:

    hey nicht...
    ik zit al een hele tijd te wachten op je nieuwe mail hahahahaha.... geen tijd om een internetcafe te bezoeken:p:p ik hooop dat het nog steeds erg leuk is... ik hou van je...
    dikke kus

  • 31 Mei 2011 - 17:34

    Maartje:

    Ilonka! Waar blijft je volgende reisverslag?? Hoe gaat het nu met je daar?:D liefs! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australieeeee!!

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

De westkust!

25 Augustus 2011

Hoofdstuk nummer zoveel..

25 Juli 2011

Aan het 'werk' :)

26 Juni 2011

Op roadtrip!

04 Juni 2011

in the middle of nowhere..
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19686

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: