de eerste dag overleefd;) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu de eerste dag overleefd;) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

de eerste dag overleefd;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

01 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Hallo,
Gister aangekomen in Timisouara! eenmaal aangekomen op t vliegveld zijn we met de taxi naar een gezin gegaan die ons zouden ontvangen en begeleiden.. Toenw e binnenkwamen was ik onder de indruk, een huisje met alles in een kamer van dat nog kleiner is dan mijn slaapkamer! De mensen waren super aardig en gastvrij, we zijn toen met de meiden naar het centerum gelopen en even wat daar gegeten.. weer terug bij die mensen kregen we te horen dat we bij een gezin op de bovenverdieping mochten wonen, 2 slaapkamers een badkamer, zithoekje op de gang en de keuken van het gezin mogenw e gebruiken. de ouders van t gezin spreken geen engels dus t is btje communiceren met handen vopeten / woordenboek.. gelukkig kan Ilse een btje Roemeens..:P haha.. en het zoontje van 9 jaar kan ok wel aardig engels..De stad is erg mooi.. er zijn rijke en arme wijken.. wij zitten in een rijke wijk waar ze nog druk zijn met bouwen dus de wegen zijn een en al modder..P: Wat opvalt is dat ze hier super beleeft en vrijgevig zijn.. mmogen geen schoenen aan in het huis(A) en de honden leven buiten;) Ze eten hier tussen de middag om 2 uur half 3 en savonds rond 8 negen uur.. Smiddags en savonds een warme maaltijd OP elke zondag drinken we met t gezin sochtends koffie en een glas likeur.. dit moet je drinken uit beleefd heid.. Sochtens en smiddag hebben we met het gezin meegegeten.. echt roemeens eten.. tis echt lekker(A) Vanavond eten we bij Emilia en Marian( de mensen die ons opgevangen hebben vanuit t vliegveld) Morgen gaan we kennismaken met verschillende stageplekken waar we uit kunnen kiezen.. Het is hier erg gezellig en een indrukwekkende omgeving.. veel oude grote gebouwen. heel veel troep op straat en af en toe een vila tussen door..
Nja dat was t wel onegveer dacht ik zo..
Xxx