2 februari;0 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu 2 februari;0 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

2 februari;0

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

02 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Hallo... Vandaag kennisgemaakt met de verschillende werkplakken.. tzijn 3 kinderdag verblijven en 1 centrum voor kinderen die een probleem hebben.. tis dus de bedoeling dat we sochtends van 9 tot 11 werken op een kinderdag verblijf.. keuze tussen kinderdag verblijf 1 of twee.. dan gaan we door naar het kindercentrum en helpen bij activiteiten en bij therapieen.. dan moeten we vervolgens om 4 uur bij de 3de kinderdagverblijf zijn en daar blijven tot 7 uur .. dat doenw e 4 dagen in de week.. de ander 3 dagen zijn we vrij.. Tot nu toe bevalt Roemenie erg goed.. we hebben geshopt ( jaja 2 nieuwe broeken gescoort) en we zijn wezen uiteten.. echt Roemeens eten.. tkoste voor ons 4re onmgerekend 25euro.. alles is hier echt goedkoop! Ik ben nog steeds erg onder de indruk hoe het hier verdeeld is met arme en rijke wijken.. Wi zelf logeren in een rijk gezin.. maar we gaan om met een arm gezin.. gister hebben ze ons uitgenodigd om te komen eten.. we hebben toen met zijn 8te 3 kliene pizza's op.. Ook hebben we een soort gluwein op.. dus hier wordt vaak gedronken(A) Khoorde ook van de meiden dat t weer hier beter is dan daar..:P tis hier 6 graden met zon..;) magoed kga der weer een eind aan breien!
Xxx Ciao!

• 03 Februari 2009 - 13:00

Marijke:

Hoi Ilonka,leuk om te volgen wat je doet daar.
    Klinkt allemaal wel heel bekend.
    De wijn is ook errug lekker daar,maken ze ook wel zelf,zit dan vaak in cola flessen.Palinka is vrij(heel)sterk;soort van jenever maar dan sterker,maken ze van de pruimen daar.
    Kan je nagaan dat toch de prijzen omhoog schieten daar ook,de inflatie.Het was nog goedkoper.Is het het mooiste wat je kan meemaken,als je in een gastgezin zit.Ik zei toch dat je roemenie in je hart sloot ;-).
    Geef alle roemenen,de kid's maar een dikke knuffel .
    Liefs van Marijke

• 03 Februari 2009 - 17:34

Tante Ria:

Lieve Ilonka.
    Ik ben de moeder van Marijke, wat een ervaring kan jij opdoen daar in Roemenie. Heel veel succes en wees lief voor al die kindertjes.
    Ik brie al jaren voor de kinderen in Roemenie.
    Liefs Tante Ria.

• 03 Februari 2009 - 18:04

Ilse Tummers:

haaa reis en bed genoot;)
    jaaa spannende avonturen hier in Roemenie!!

vanavond wil ik gelieve de nacht blauweplekloos doorkomen;)...

la revedere!!
    Ils