Hier weer een berichtje van mij! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu Hier weer een berichtje van mij! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

Hier weer een berichtje van mij!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

20 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna ziua!

Het is zover, er zitten nu 3 weken op en Martine & Emmeline vertrekken morgen ochtend weer terug naar huis. Ilse blijft nog gezellig een weekje langer!

Gieter hebben we afscheid genomen van de stage plekken ( de 3 kinder gardens) Als eerste zijn we met zijn 4re naar kinder garden 53 gegaan, De directrice wou ons graag nog even zien, ook wilde ze met ons graag op de foto dus er zijn meerdere groepsfotoos gemaakt! De directrice vroeg of wij morgen ( oftewel vandaag) terwug wilden komen een soort van verslagje in te leven over hoe wij hetd aar gevonden hebben enz. Daarna zijn we op weg gegaan naar kinder garden 45.. Het afscheid was daar minder warm,, het was gwn even gedag zeggen en thats it dus dat vond ik wel jammer. smiddags zijn we naar kinder garden 1 geweest. Voor deze kinderen hadden we een tractatie mee omdat we het meeste met deze kinderen hadden en daar oko 4 x in week aanwzig waren. We hadden bekertje met popcorn uitgedeeld, wat wel minder was is dat de uhm.. hoe zeg je dat.. de kok, schoonmaaksters die zich ook met d ekinderen bemoeien het allmaal snel wouden afraffelen.. dat de kinderen snel moesten eten en niet mochten knoeien enz.. magoed.. we hebben daar veel knuffels en kusjes gekregen dus dat was super! kdenk wel dat ik deze kinderen ga missen end aarom nog wel eens daar langs ga..Voor dat we weg gingen kregenw e nog een lekker sapje en hebben even gekletst met een van de begeleiders die wel engels konden. Gisteravond zijn we gezellig met een aantal mensen gaan eten. Vanmorgen moestenw e dus weer om 10 uur op kindergarden 53 zijn om dat verslag in te leveren. We hebben toen nog met d ekinderen gedanst en we kregen een klein tekenboekje en een echt Roemeneens traditioneel poppetje! Daarna zijn we doorgegaan naar onze volgende afspraak.. om 12 uur bij een vrouw die straat kinderen verzorgt.. Tenminste .. ze heeft 10 meisjes straat kinderen in huis genomen en zorgt voor ze, zodat ze weer een nieuw leven kunnen opbouw. Ze vertelde allemaal intressante dingen zoals hoe d ekinderen op straat komen en ze wel niet allemaal meemaken. Het zijn allemaal heftige verhalen dus hier werd ik wel stil van, vooral toenz e over ene meisje verteld dat bij haar woont.. dat ze meerdre keren verkracht is en een kind kreeg toen ze 14 was.. dat zijn echt verhalen die mij erg aangrijpen. Na daar te hebben gepraat met haar zijn we op weg gegaan naar een opvang centrum voor straat kinderen. Toen we de tuin inliepen hoorde we muziek, ik zie nog dat klinkt gezellig daarbinnen, maar toen ik eenmaal binnen was voelde het heel apart. De muziek stopte en toen ik naar d ekinderen keek ging er zoveel door mij heen.. I schrok erg van hoe het daar was.. Op de een of ander manier heb je tog altijd wel een voorstelling over hoe het zal zijn, maar dit overtrofa lles, dit hadik nooit in gedachten gehad. Ze vertelde wat d ekinderen allemaal deden en waar ze sliepen. Ik werd weer erg stil en wist mij ook geen houding te geven, het was erg indrukwekkend!! Zoiets vergeet je echt nooit meer! Wat dat betreft ben ik toch wel heel blij dat ik in Nederland ben geboren.

Aankomende week zijn Ilse en ik vrij want in nl is het vakantie. Ilse en ik hebben besloten om dan door Roemenie te gaan reizen! ( couch surfing) Dat wil zeggen dat we via internet een aantal gezinnen hebben gevonden waar we mogen slapen. Allereerst.. Vanavond al.. gaan we met de trein naar Boekarest, dat is 8 uur met de trein dus we hebben een trein genomen waar ze uhm.. nja van die hokjes hebben met 6 bedden ( 3 boven elkaar) dus dat zal wel apart slapen zijn:p haha Catalin een roemeense jongen gaat met ons mee daarheen. We verblijven in Boekarest bij een student. zondag avond gaat Catalin weer naar huis toe en dan Maandag ochtend vertrekken Ilse en ik door naar Sibiu, dat is een stad tussen de bergen dat heel mooi schijnt te zijn. Daar slapen we bij een vrouw. Verder gaan we de volgende dad door naar een stad wat dat vlak naast ligt,, weet niet hoe je de naam moet typen magoed.. Vervolgens gaan we woensdag avond weer naar huis toe.. Ilse vertrekt zaterdag ochtend weer naar Nederland dus dan hebben we nog even tijd in Timisoara.. Kheb hier echt super veel zin in en benieuwd wat we allemaal gaan zien!

Haha van de week hebben we Catalin uitgenodigd bij ons thuis en hebben Ilse en ik hutspot voor hem gemaakt! hij vond t lekker;)

ook gingen Ilse en ik heel vaak tussen de stages door even wat drinken op de Campus.. Dan was het standaard een fruit thee voor mij, gekookt water voor Ilse en deelde we samen een chocoladecakje! uiteraard hebben we wel verschillende chocoladecakejes geproeft.. want ze hebben daar gigantisch veel gebakjes:D!

Owja... Na de vakantie ga ik weer samne met Emilia een nieuw rooster maken voor de aankomende 2 maanden. Ik heb gevraagt aan de vrouw van muziek therapie of vaker mog langskomende de aankomende 2 maanden. Ze was erg enthousiat over mij, ze zie dat ik wel elke dag mocht komen als ik wilde... Verder heb ik gevraagd aan Emilia of het mogelijk is om eventueel op een school te mogen helpen.. dus dat is nog even afwachten.. Ook het volgende huisje is nog even afwachten.. Ik zelf kan niet op zoek gaan, Emilia gaat voor mij op zoek.. Dus donderdag ga ik weer naar haar toe en dan hoop i dat ze er 1 gevonden heeft want zaterdag moet ik het huisje uit waar we nu zitten..

nja kga er ma weer eens een eind aan breien!

la revedere!
Ciao (K)

  • 22 Februari 2009 - 14:12

    Paps:

    hoi meissie, je hebt het geloof ik wel naar je zin he.
    Tja het is een ander land dan nederland, maar dit zijn goede ervaringen, dus geniet maar veel en snuif wederom aan de cultuur.
    Dikke kus en ik hou van jou!!!!

  • 23 Februari 2009 - 13:10

    Marijke:

    Hoi Ilonka,
    Leuk hoor om zo nog een week door Ro te reizen,vooral om dan zo bij de mensen thuis te slapen.Ik ben zelf ook veel in sibiu geweest,woonde ook een vriend van me.Mooie stad.
    Ik ben ook in Fagaras en Victoria geweest,alle twee in een kindertehuis.
    Een vriendin is in Timisoara getrouwd en ze woont nu in Italie.
    Mooie herinneringen heb je nu,...en ...die blijven in je hart ...heb ik ook...
    groetjes Marijke

  • 24 Februari 2009 - 16:29

    Monica:

    hey nichtje!!

    ik zie dat je het erg naar je zin hebt daar..
    het is een heele belevenis natuurlijk als je alles vergelijkt met nederland.. maar de ervaringen die je daar op doet zijn wel enorm..
    ik hoop dat je het nog super naar je zin hebt.. ik ben erg blij voor je

    kussjes niels en mo

  • 28 Februari 2009 - 14:36

    Paps:

    Laat even wat van je horen schat, mailtje of zo
    Dikke kus paps
    28-02-2009

  • 02 Maart 2009 - 16:23

    Coco:

    hee
    klinkt leuk daar.
    maar heb je geen last van zwerfers daar?
    groetjes coco

  • 06 Maart 2009 - 02:18

    Mishkees:

    Lieve lief

    wat super dat het daar zo fijn is. Ik mis je ontzettend, maar gelukkig is het hier in Nieuw-Zealand helemaal fantastisch dus kom ik er wel.

    En heb je al het gevoel dat je een ander mens bent na de 1e maand?

    ik vind jou iig erg dapper en ben super trots op je..
    Maar vooral hou ik van je.

    je hebt al mijn liefs
    dikke kus
    volim tebe
    Misha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 19696

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: