Terug van onze trip! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu Terug van onze trip! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

Terug van onze trip!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

03 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

Hallo,
Aller eerst zijn we vrijdag avond vetrokken om 11 savonds met de trein.. t treinhokje waar we zinzaten.. tsja.. apart .. twas heel krap, aan beide kanten 3 bedden boven elkaar .. Ilse en ik lagen in de bovenste bedden.. oftewel .. geplet tussen en het plafon en t matras..:P twas erg lastig om je aan en uit te kleden.. Vooral ook omdat we nogal wat laagjes kleding hadden hadden omdat t daar koud zou zijn! t slapen was ook apart .. vooral als je al enigste wakker bent en om je heen kijkt, ilse lag heel schattig te slapen.. Catalin lag heel wijd zeg ma.. de man onder mij was enorm aant snurken en ga ma door..:P Nja aangekomen in Boekarest zijn we als eerste gaan opfrissen bij de mac.. Daarna zijn we gaan wandelen door de stad,, mijn eerste indruk.. Wohoo wat is dit een oude lelijke stad(A)! We zijn als eerste naar het paleis van ... geweest.. sorry ff de naam vergeten.. iig de man van de revolutie. Dit gebouw staat op nummer 2 van het grootste gebouw van de wereld. We kregen een rondleiding en jeetje wat is dat groot van binnen met veel goud, marmer en vooral heel veel details! Na de rondleiding werd er verteld dat we nog maar slechts 3% van het hele gebouw hadden gezien..! Ook Vertelde Ilse mij het verhaal van de man die dit gebouw maakte.. de president... Dat hij dit gebouw maakte in de tijd dat iedereen arm was en dat er nog heel veel aant land moest gebeuren ma dat al het geld geld naar dit gebouw ging.. Als ik daaraan denk kijk ik ineens heel anders naar het gebouw.. Maargoed.. We hebben toen George ( onze couchsurfer voor Boekarest) gebeld en met hem ergens afgesproken.. Hij heeft ons een deel van de stad laten zien en hebben we een lange wandeling gemaakt in een park. er stonden daar ook standbeelden van mensen die veel gedaan hebben voor Roemenie.. en jaja er stonden 2 nerderlanders bij;) maar goed,.. daarna even gegeten bij de uhm.. cck waar k dus helemaal geen zin in had maargoed.. Toen zijn we naar zijn huis gegaan.. hij woont in een flat en op de weg naar boven vertelde hij dat er ma 1 regel was in het huis: ALs je een insect ziet, dood je die! Nou.. fijn.. wat moet je dan verwachten als je voor de deur staat.. T huis was echt een jongeren huis.. een bank tv enz.. alcohol een muffe geur en idd.. leuke huisdieren.. Spin op de tandenborstel, oorworm in de wasbak .. lekker.. Maargoed.. savonds zijn we uiteten gegaan. Daar hadden we afgesproken met een ander couch surfer. Daarna zijn we gezellig uitgeweest. DE volgende ochtend uitgeslapen en zijn toen met zijn 3tjes de stad doorgegaan.. eerst ontbijten, daarna door de stad wandelen en vervolgens zijn we gezellig naar een uhm.. tentej geweest waar we aan de waterpijp hebben gezeten. Het was erg gezellig! Daarna zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje.. enne de wonderen zijn de wereld nog niet uit: Ik hbe ene wijn gevonden die ik echt heel lekker vind! Maargoed.. T was weer super gezellig dus zijn we pas laat vertrokken naar de flat van George. De volgende ochtend weer vroeg op om de trein naar Sibiu, de volgende stad te pakken. Dit keer hoefde we niet te slapen gelukkig.. We moesten ruim 6 uur rijden.. we reden door prachtige besneeuwde gebergte en leuke kleine stadjes. Op een gegeven moment werd twel heel erg warm in de trein, toen konden all laagjes die we aanhadden weer uit(A) Buiten was t erg koud, rond de - 10 zoiets..
Eenmaal aangekomen in Sibiu namen we afscheid van Catalin en zijn Ilse en ik wat gaan eten in het centrum. Daarna hebben we de stad een btje verkent, het is echt een mooie stad. Vervolgens zijn we naar onze volgende Couchsurfer gegaan. Dit was een chinees meisje die zelf veel aan reizen deed en ook heel couchsufers al had gehad. We werden warm onthaald met een zelfgemaakt alcoholisch drankje en vervolgens een sapje. Ze vertelde ons dingen die we kondne doen in de stad. Ilse en ik hadden besloten om de volgende dag naar een dorpje PAltinis in de bergen te gaan en daar te gaan wandelen. We hadden al een plattegrond van de bergen gekocht( altijd handig toch!) Dus de volgende ochtend naar heht station gelopen en na aan meerdre mensne te hebben gevraagd waar we heen moesten eindelijk het goede taxibusje gevonden. Eenamaal aangekomen werden we afgezet bij een ski achtig gebeuren. WE zijn toen op pad gegaan, de borden gevolgd en door de dik besneeuwde bergen omhoog geklommen. We kwmen op een gegeven moment bij een open pplek, we zijn er dachten we! Maar helaas.. we moesten nog een heel eind! Mare . wat was die open geweldig mooi!! We zakte door de sneeuw tot onze bovenbenen dus je kan je denk wel voorstellen hoe we omhoog geklommen, gekauwterd en natuurlijk ook meerder keren onderuit zijn gegaan. Eindelijk bij de top, totaal uitgeput.. Wat een uitzicht!! je kon zo ver kijken, allemaal bergen met bomen en dikke lagen sneeuw! Ilse en ik hebben hier even lekker gegeten en genoten van het practige uitzicht! nja en dan.. Die lange weg weer terug.. Hoe ga je dat doen? heel simpel.. als een kind naar beneden springen vallen rollen enz.. Tging wel een stuk sneller kan ik je vertellen:p haha.. Eenmaal beneden hebben we bij dat ski gebeuren lekker een warme chocomel gedronken met wat lekkers. en daar kwam het taxibusje weer om ons weer terug te brengen.. eenmaal weer thuis bij het couchsurfen hebben we gedoucht want we waren koud en zeiknat! daarna kwamen we op t idee om lekker uiteten te gaan end an te gaan stappen, want ja dat haddenw e nog niet gedaan in de stad en de volgende dag zoudenw e weer naar huis gaan. 1 probleempje. onze kleren waren zeik en zeik nat, dus die konden we niet meer aan,, dusja wat doe je dan.. in je piama(A) heel dapper zijn we toen uiteten geweest. Tijdens het uiteten( waar het eten trouwens echt heel leukker was) zakte we helemaal in, wat waren wij moe.. Uiteindelijk maar besloten dat we lekker onze bed in wilde rollen. Dus rond 11 uur lagen we lekker gezellig met zijn 2tjes op de bank. De volgende ochtend ging weer vroeg de wekker want we moesten om half 9 weerw eg zijn. We zijn toen in de stad wezen ontbijten, hebben 2 kerken en een museum bezocht en even lekker ergens gaan zitten met ene briljant lekkere chocolade gebakje. Daarna hebben we nog even in het internet cafe gezeten, wat te eten en drinken gehald voor in de trein en met spanning toch nog de trein kunnen halen(A) en ja hoor.. weer ruim 6 uur in de trein.. Tijdnes deze rit heb ik de hele tijd muziek geluisterd en geslapen. Eindelijk savonds weer thuis, wat had ik zin in dat kleine verende bedje en een lekker bad. Helaas niet alles zat erin, toen we thuis kwamen was het stroom uitgevallen. We hebben toen nog even bij kaarslicht met de familie gezeten en zijn toen naar boven gegaan. Doordat er geen stroom was haddenw e alleen maar koud water.. dus dat werd dus niet in bad.. Maargoed.. we zijn toen lekkerw arm in bed gaan liggen en Ilse heeft nog gezongen en gitaar gespeeld, erg romantisch:P de volgende dag zijn we naar Emilia gegaan, ze had een huisje voor mij gevonden! Verder hebben we die dag wat dingen geregeld zoals het huurcontract enz.

Om 5 uur mochten we kijken en kennismaken met het gezin waar ik nu bij woon. Wat een huis, het is een nog rijker gezin dan dat we al hadden. T gezin bestaat 2 oude vrouwens een jongetj van 10 jaar en een meisjevan 20 die daar ook een kamer huurt. Dat meisje studeert Engels Frans, Duits en Nerderlands dus datwas erg leuk om te horen. Ze blijkt pas te zijn begonne met de curcussen dus echt nederlands spreek ze niet. Tisw el leuk want zij helpt mij met Roemeens leren en ik haar met Nederlands. Ik kan het erg goed met haar vinden. @ dagen terug zijn we eeen middagje wezen wandelen en samen naar een Tango voorstelling geweest in de Opera.

Mijn stage rooster hbe ik zelf met toestemming van mijn begeleiders in elkaar gezet. Maandag en dinsdag ga ik van 9 tot 13 helpen bij muziek therapie en woensdag en donderdag werk ik bij een kindergarden van 9 tot ongeveer 12, ligt eraan wanneer de kinderen slapen. De Rest ben ik vrij.

Vande wek ben ik nog gezelligw ezen uiteten met Catalin en gister avond hebben we een film avond gehouden bij Catalin thuis. Vanavond heb ik afgesproken met Daniel om gezellig wat te drinken, Donderdag ga ik savonds naar de universiteit om te kijken bij de nederlands lessen die daar worden gegeven. Vrijdag ga ik gezellig met Cosmin weer naar een Salsa feestje ( vorige x dat ik daar was was erg leuk dus hbe er zin in!)

Nja nu zijn jullie wel weer ongeveer op de hoogte!

Ciao!

  • 03 Maart 2009 - 15:07

    Ilse:

    waauwww!!!Lady!!ik ben S-T-I-N-K-E-N-D!!jaloers!!wat gaaf allemaal!!ik wil ook bij mijn vrienden zijn...:( mis je wel hoor!
    hoe is het nu in het huisje?en is de shop in de buurt een leuke?heb je al ardei en portocale besteld?;)
    ik wil nog een liedje voor je zingen, komt ie "het bed is zo leeg...en zo koud..zonder mijn bed maatje...waar ik zo van houdt..:P:P dan kan je weer lekker slapen.
    ik ben blij dat je het goed kan vinden met Jessica en helemaal mooi dat jullie elkaar talen kunnen leren!
    wat vond je van de opera? groot gebouw he?
    je filmavondje was voor catalin iet wat vermoeiend had ik vernomen...:)

    lieve Ilonka, dikke kus
    en hou me op de hoogte van die Roemeense avonturen!oh en send all my love to Cata, daniel, Cosmin and Emilia!

    dikke knuff voor jou
    la revedere!!!ciaaoooo
    Ils

  • 07 Maart 2009 - 16:27

    Marijke:

    hee ilonka,
    hier nog eentje die "stinkend" jaloers is,maar dan gewoon dat je in roemenie zit;en als ik dan die verhalen lees,moet ik denken aan die tijd dat ik er was met mijn werkvakanties in het kindertehuis.
    Maarrr... in augustus gaan wij ook terug,we huren een huisje in Varghis,een dorpje 50km. van Brasov.Ik heb er echt zin in.
    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19685

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: