alweer een week zonder nederlands.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu alweer een week zonder nederlands.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Ilonka Gans - WaarBenJij.nu

alweer een week zonder nederlands..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

08 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna!

Het nu al weer eenw eek dat Ilse is verokken.. ( mis je wel hoor Ilse!) En dna vooral omdat mijn bed nu eindelijk is bestemd voor 2 personen.. Maargoed, deze week ben ik goed doorgekoemn, eigenlijk vrij snel moet ik zeggen..

Wat heb ik deze week allemaal gedaan..?
Maandag hbe ik overdags stage gelopen bij muziek therapie, ik hbe hierbij vooral gekeken en geluisterd na wat Temi allmelaa te vertellen had over de kinderen. S'avond ben ik bij Catalin geweest voor een filmavondje, we hebben er 2 gekeken.. allereerst Kung fu panda.. die echt heel eluk is en daarna een of ander vrouwenfilm.. Cata is tijdens deze film inslaap gevallen..ahh magoed ,, daarna ben ik naar huis gegaan. lekker mijn bedje ingedoken. Dinsdag ben ik weer naar muziek therapie geweest, het was toen lekker weer dus ben ik gaan wandelen door de buurt, want die kende ik nog niet zo goed. S'avonds had ik met Danielo afgesproken om wat te gaan drinken, dit hebben we gedaan op een boot.. nja hij ligt wel op het droge maar t gaat om t idee..;) ook dit was erg gezellig en ben met de taxi naar huis gegaan.. ( taxi is hier trouwens heel goedkoop,, het is ongeveer 8 lei.. en dan moet je je voorstellend dat 4 lei ongeveer 1 euro is) Woensdag Ben ik Naar de kindergarden gegaan. We hebben daar leuke martisor cadeautjes geaamkt van brooddeeg. ( martisor is een feestdag hier dat op 1 maart gevierd wordt en op 8 maart. op 1 maart geef je een klein rood met wit geweven strikje met een kleine decoratie eraan aan iemand die je speciaal vind, op 8 maart is het vrouwen dag, dat ook martisor wordt genoemd) Verder hbe ik deze dag doorgemaakt met Jessica, het meisje dat hier ook woont... En jaja we hebben harry potter gekeken.. en de film was van haar..;) Donderdag ben ik weer naar de kindergarden geweest en hebben we veel leuke spelletjes met de kinderen gedaan. De communicatie met de kinderen gaat steeds beter omdat al meer roemeens ken dan eerst. Ook wordt de band steeds beter, ze komen al nar mij toegerend als ik binnenkom. Daarna had ik met Jessica om 5 uur afgesproken bij haar universiteit. Omdat zij 1x in de week nederlands volgt was ik erg benieuwd hoe dat in zijn werk ging. Het vak werd gegeven door een studnet uit Nederland. voordat de les begon heb ik even met haar gepraat en gevraaagd of ik erbij mocht komen zitten. Gelukkig mocht dat. Het was heel gek om dat te zien, hoe er een nederlands verhaaltje op het bord stond en de roemeense studenten het gingen voorlezen en de betekins ervan te achterhalen. erw aren maar 8 studenten, waarschijnlijk omdat het geen verplicht vak is, je gaat erheen als je het leuk vind. Om 8 uur was de les afgelopen en zijn we naar huis gegaan. We hebben toen gezelig samen eten gemaakt en opgegeten. Vrijdag ben ik een dagje extra naar stage geweest, naar de kindergarden. Ze had dit donderdag gevraagd omdat ze verder gingen met met martisor cadeau en omdat ze gingen kijken bij d einstelling speranta ( de instelling waar ik ook met de muziek therappie bij zit) Opzich was het heel erg leuk wat de kinderen deden, maar voelde mij wel een beetje overbodig. er waren 16 kinderen en 12 begeleiders dusja.. maargoed.. en dan te bedneken dat er op die andere kinderdgarden 1 op de 50 kinderen zijn.. Smiddags toen ik thuis kwam vroeg Jessica of ik mee ging naar verschillende museums inde stad, nja waarom niet.. We hebben verschillende gezien.. opgezette dieren, onstaan van dieren en mensen, de geschiedenis van timisoara en het kunstmuseum.. en jaja ze hebben zelf nederlands schilderijen hangen.. helaas niet van rembrandt of van gogh maarja.. Vrijdag avond ben ik met Cosmin naar een Salsa feest geweest. Het was heel anders dan de vorige keer. In het begin heeft Cosmin de stapjes van vorige keer herhaald en heb ik er weer een paar nieuwe bij geleerd. Verder op de avond.. nja nacht.. werden er wedstrijden gehouden.. en niet zomaar wedstrijden.. een competitie tussen 10 mannen. Ze moeten salsa dansen, kregen les in hiphop, moetsen een striptise houden, limbo dansen enz.. diegene die van elke heht beste was moesetnw eer tegen elkaar strijden, het was erg spannend en dan vooral omdat iedereen er gespannen en lachend bij stond! Twas echt ene leuke avond. Gister hbe ik t rustig aan gedaan,,beetje mijn kamer schoonmaken, meerder wassen gedraaid ( was wel nodig) boodschappen gedaan en weer vroeg slapen. Vandaag was weer een avontuurtje.. Ik had met Daniel afgesproken om naar Recas te komen, de plek waar zijn zelfgemaakte klein huisje/ boederijtje staat. De wekker ging om half 6.. met de bus naar een taxis plek, met de taxi naar het station.. en daar een kaartje zien te bemachten.. ik moet zeggen dat dat vrij makkelijk ging.. En dat alles in t Roemeens..(A) Alleen een probleempje.. welk spor moet ik hebben, dat kon ik niet terug vindne op t kaartje.. maar gelukkig lopen ook hier van die mannetjes in uniform waaraan ik het gevraag heb.. Eanmaal aangekomen in Recas was er iets totaal anders dan de vorige x.. t verschil.. toen lekkerw eer.. en nu .. regn regn regen.. dus wat bleek.. thele veld ws een grote modder veld en hele stukken land lagen onder water. Toen Daniel mij ophaalde van t station moest ie lachen en zei dat ik hier niet schoon vandaan zou komen.. nja er bestaat zoiets als een wasmachine.. nou dat hbe ik geweten ook.. Eerst moesten we een heel stuk omlopen omdat t allemaal onder water lag.. vervolgens over gras heen.. nja dat viel nog mee.. totdat we t veld op liepen. omg.. Wat een enorme .. blubbermassa.. We liepen erdoorheen.. en je zakte zekerw el 5 centimer door de modder. dus heht duurde ruim een half uur voordatwe bij zijn huis aankwamen.. onder de modder. Zijn moeder gaf mij oude kleren van haar en de oude voetbal schoenen van zijn broer. We hebben toen de geiten eten gegeven en ik mocht met de kleine geitjes spelen die net een week oud zijn. Daarna was het tijd voor het ontbijt, die ik nog niet gehad had. Na het ontbijt was het tijd voor thee met brood belegt met honing.. ( phoe had net mijn eten op) Daarna even gepraat met zijn familei ( moeder, oom, oma, en broer waren daar ook) Toen hebben daniel en ik boomstronken gezaagd met een electrisch mes,, ik moet eerlijk toegeven dat ik het erg leuk vond om in de regen, in de modder samen met Daniel boomstammen te zagen.. haha.. Hierna mocht ik zijn moeder helpen koken met de lunch.. Dit keer heeft ze er weer 3 uur overgedaan.. Maar het wasw el erg lekker, soep brood, ardappels met tomatensaus en kool salade.. en als toetje kreeg ik cola..:p Na het eten heeft daniel nog wat kleine klusjes gedaan hbe ik geprobeert in half engels half roemeens een gesprek aan te gaan met zijn broer.. enne twas zo goed als gelukt;) Tijd om weer naar huis te gaan,, maar eerst.. weer door de modder.. Ik heb van de moeder van daniel een paar laarzen gekregen.. end at ismaar goed ook.. aangezien het de hele dag al geregnt had was de modderboel nog veel erger.. Een kluit dat je aan je schoenen had niet normaal.. soms bleef mijn laars ook even hangen in de modder, erg handig.. bij het einde zijn we lekker door de plassenw ezen benjeren om de laarsen ene btje schoon te krijgen. Ze hadden de auto in het dorp gelaten aangezien je niet met de auto het huisje kon bereiken. Ze hebben mij toen naar huis gebracht..De rijstyl van de moeder van Daniel is nogal.. uhm wild.. ze slingert letterlijk van links naar rechts om alle gaten in de weg te ontwijken en remt op het laatste moment pas waardoor je bijna door de auto heen slingert.. Ook moest ik meerdere keren mijn hart vast houden doordat ze op een haar na langs een vrachtwagen ging of nog mar net ontweek. Gelukkig heeft de bank in de auto veel vering waardoor je geen pijn krijgt in je kont door alle hobbels en gaten, ook ben ik blij dat ik niet zo lang bne zodat ik niet mijn hoofd stoot aan het plafont als we weer over een hobbel of gat rijdenmja.. en nu .. nu zit hier weer.. en ga zo lekker mijn bedje in duiken om nog even te lezen, muziek te luisteren en dan lekker te gaan slapen. Op nar de volgende week..

Liefs


  • 08 Maart 2009 - 19:33

    Ilse:

    lady lady!!wat een avonturen, wat een avondturen!!maar je doet het heel goe,d ik ben trots op je!!

    en nog steeds stinkend jaloers (ik wil ook in de regen boomstammen zagen:P:p hiehie, grapje)
    over regen gesproken, hier plenst het al de hele avond, je weet wel echt van die nederlandse plensbuien. blerk. had je nog broodjes gegeten met Emilia?
    wat fijn dat de kids je al beginnen te herkennen en zo!!hej, als ik snel n keertje langskom, gaan we ook salsaen?;) moet echt, helemaal nu ik hoor dat ik een striptease gemist heb;) (you lucky girl:P)

    ik mis jou ook!helemaal als ik je verhalen lees, vind het trouwens wel erg leuk om n waarbenjij.nu berichtje in mijn inbox aan te treffen!
    heb je al veel in je dacing boekje geschreven (ik zie mijn singing boekje zojuist naast me liggen..;) morgen heb ik mijn diploma uitreiking, leven in het nederlandse gaat gewoon door.
    hoe is het weer daar? kan je al weer relaxen op de groenen bankjes van parcul rozelor?
    Catalin is out of town he?mis je hem al of gaat het je goed af met de mensen die je inmiddels hebt leren kennen? (hoop ik!)

    leuk die ervaring van die roemenen die nederlands gaan leren (waarom zou je in godvredesnaam nederlands gaan leren??!!maar goed) wel grappig!:) heb je ze nog kunnen helpen?(pot sa va ajut?)

    tof dat je meer roemeens leert!dat wij nederlanders er niet meer zijn is denk ik ook wel goed voor je engels;)

    hoe is het bij de familie?

    nou ik denk dat deze krabbel of reactie wel lang genoeg is;)
    ik mail wel, dat werkt wat beter:P

    ooh heb je trouwens al last gehad van roemenen die nog nooit een blonde vrouw van dichtbij gezien hebben?..;) (ik heb te veel vragen:P)

    nou lieve Ilonk, ik kijk uit naar je volgende berichtje!!:)

    dikke kus en veel plezier volgende week!!!

    Veel liefss

    la revedere si nevedem!!

    ciaaaoooooo

    Ilse


  • 13 Maart 2009 - 05:19

    Paps:

    Hoi meissie hoe gaat tie?
    Druk leventje zon stage he?
    Van het weekend komt de nieuwe notedop uit, dus mail checken.
    Kmis je best wel, dat geldt trouwens voor iedereen.
    Redt e het een beetje,ik heb best wel bewondering hoe je de dingen daar aanpakt, je zou wel een dochter van mij kunnen zijn hahaha.
    Ga zo door schat en we zien elkaar in mei, of benm je dan nog niet terug?
    Dikke kus en ik hou van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

nog 1 week te gaan..

13 April 2009

13 April 2009

05 April 2009

week 9.. ( 30 maart tm 5april)

31 Maart 2009

week 8!

22 Maart 2009

weeer een weekje voorbij.
Ilonka

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 19700

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 18 April 2014

Backpacken in Thailand!!

26 April 2011 - 27 April 2012

Australieeeee!!

31 Januari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: